موضوعات داغ

نگاهی نزدیک به هیوندای i20

عکس مطلب اول
مدل هاچ بک در سال۱۹۷۳ و با ظهور فولکس گلف در بازارهای جهانی مطرح شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. نسل اول هیوندای ۲۰i در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت آسان موتور وارد بازارخودروی ایران شد و بعدها شرکت کرمان موتور نمایندگی رسمی هیوندای را از این کمپانی کره‎ای دریافت کرد و فروش خوبی به دست آورد. هیوندای 20i در ابتدای ورود به بازار خودرو ایران کم آپشن وارد شد؛ اما در نسل بعدی آپشن‎های بیشتری داشت که قیمت آن بیشتر شد.
در طراحی ظاهری نمای بیرون زیبایی دارد؛ در نمای جلو، جلو پنجره کوچک به همراه نشان هیوندای در یک فضای خالی باریک به چشم می‎خورد. چراغ‎های اسپرت و چراغ‎های مه شکن که در گوشه‎ها کار شده‎اند جذابیت بیشتری به خودرو داده‎اند. استفاده از خطوط برای حجم دهی کاپوت، زیر چراغ‌ها و پایین سپر باعث شده خودرو بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر برسد. در نمای جانبی دستگیره‌های براق کرمی رنگ، رینگ‎های زیبا، آینه بغل‌های راهنما دار و نوار باریک سیاه رنگ پایین در، مانع از سادگی شده‎اند. در نمای عقب خودرو زبان طراحی هیوندای را می‌توان مشاهده نمود؛ چراغ‎هایی که شباهت بسیاری به توسان دارند (حالت کشیده داشته و داخل آن‎ها ردیفی از چراغ‏های led کار شده است). محل پلاک روی سپر عقب در جای خوبی قرار گرفته است و خطوط حجم دهنده روی سپر عقب هم مشاهده می‎شود که باعث می‎شود خودرو بزرگتر به نظر برسد.
خودرو هیوندای ۲۰i یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی دیفرانسیل جلو دارد که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر ۹۸ اسب بخار قدرت و در ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک نیرو را به چرخ‎های جلو منتقل می‎کند. شتاب۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۱۳.۲ ثانیه به دست می‎آید و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. در بحث ابعاد و اندازه‎ها می‎توان هیوندای ۲۰i را یک هاچ بک کوچک به طول ۴.۰۳۵ متر، عرض ۱.۷۳۴ متر، ارتفاع ۱.۴۷۴ متر، فاصله بین دو محور ۲.۵۷۰ متر و وزن ۱۱۹۷ کیلوگرم نامید. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۲ لیتر، مصرف سوخت خارج از شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۳ لیتر، مصرف سوخت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر و حجم باک ۵۰ لیتر است.
از امکانات رفاهی و تجهیزات استفاده شده در خودروی . هیوندای 20i می‌توان به: ABS، EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، تصفیه هوای یونیزه، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، اخطار دهنده فشار باد لاستیک‎ها، سنسور باران، محفظه خنک نگهدارنده، دوربین دید عقب، سیستم رهیاب ماهواره‎ای و بلوتوث، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تیم داخلی دو رنگ، آینه جانبی برقی همراه با گرمکن، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.
در بحث ایمنی این خودرو موفق به دریافت ۴ ستاره از موسسه اروپایی EuroNCap و استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستن درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی هیوندای 20i به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد