موضوعات داغ

هیوندای از پیشرانه CVVT خود رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای از نخستین پیشرانه با زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها یا CVVT خود رونمایی کرد. این پیشرانه از نوع 1.6 لیتری توربوشارژر بوده و چینش سیلندرها در آن به صورت V4 است. کد این پیشرانه Smartstream G1.6 T-GDi بوده، 180 اسب بخار قدرت و 265 نیوتون متر گشتاور نیز خروجی آن هستند و از جدیدترین تکنولوژی موتورهای CVVT در ساخت آن استفاده شده است. در این گونه از پیشرانه‌ها، زمان بندی دریچه سوپاپ‌ها مطابق میزان فشاری که به موتور می‌آید، تغییر می‌کند.
هنگامی که خودرو با سرعتی ثابت در حال حرکت است و نیاز به سطح پایینی از قدرت موتور دارد، سیستم CVVT دریچه سوپاپ را از وسط تا قسمت حد تراکم باز می‌کند، که این عمل به پیشرانه کمک می‌کند تا از طریق کاهش مقاومت ناشی از فشرده سازی مخلوط سوخت و هوا، مصرف سوخت را کاهش دهد. هنگامی که نیاز به راننده نیاز به خروج قدرت حداکثری از موتور دارد، دریچه ورودی از ابتدا تا حد تراکم باز می‌شود تا بیشترین میزان هوا به درون سیلندر کشیده شود، و در نتیجه بیشترین میزان گشتاور را در قسمت خروجی خواهیم داشت.
موتور CVVT هیوندای یا همان Smartstream G1.6، به سیستمی دیگر به نام LP EGR یا گردش مجدد گازهای خروجی اگزوز بهره می‌برد، که برخی از گازهای ناشی از احتراق را به منظور خنک سازی به محفظه احتراق موتور باز می‌گرداند و باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود. همچنین سیستم فشار پایین جداگانه، گازهای خروجی ناشی از احتراق را به جلوی قسمت توربوشارژر منتقل می‌کند، که باعث جذاب بهتر این گازها و کارایی بهتر سیستم توربوشارژر در شرایطی می‌شود که موتور زیر فشار قرار دارد. این پیشرانه نخستین بار بر روی نسل جدید هیوندای سوناتا نصب خواهد گردید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد