موضوعات داغ

از ژیان تا امروز ، با شرکت خودروسازی سیتروئن بیشتر آشنا شوید

عکس مطلب اول
ژیان، این خودروی نام آشنا برای ما ایرانی‌ها، در سال‌های ده‌ چهل خورشیدی و بعد از آن، خودرویی برای بسیاری از جوانان و خانواده‌های ایرانی شد تا سرنشینان خود را به سفر ببرد و عکس‌های یادگاری آنها با تکیه بر ژیانی به رنگ زرد، سبز و قرمز برای ما به یادگار بماند. برند سیتروئن را هم به دلیل همین ژیان می‌شناسیم و البته خودروهای معروف و مدرن دیگری مثل زانتیا و سیتروئن C5 که هرکدام در جایگاه خود حرفی برای گفتن دارند.

درباره سیتروئن
آندره سیتروئن، طراح یهودی-هلندی تباری که علاقه‌ای به رانندگی نداشت، در سال ۱۹۱۹ به طور رسمی کارخانه خودروسازی سیتروئن را تاسیس کرد، این شرکت نخستین شرکتی غیر آمریکایی است که دست به تولید انبوه خودرو زد و شبکه مدرنی از فروش و خدمات پس از فروش خودرو را راه‌اندازی کرد.
این شرکت فرانسوی در سال‌های جنگ جهانی اول ۲۴ میلیون توپ جنگی ساخت و بعد از جنگ دوباره خودروسازی را از سر گرفت. سیتروئن که خودروهایش به راحتی و نرمی رانندگی مشهور هستند، هشت سال پس از تاسیس به بزرگترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان مشهور شد.
سیتروئن که این روزها جزو گروه پژو سیتروئن محسوب می‌شود، در سال ۱۹۷۴ شرکت خودروسازی پژو ۳۸ درصد سهام‌اش را خرید و خودروسازی پژو سیتروئن در سال ۱۹۷۶ با حمایت دولت فرانسه تشکیل شد.
این کارخانه خودروسازی در سال‌های فعالیت خود مدل‌های مختلفی را به تولید انبوه رسانده است از سیتروئن بی ۲ و سیتروئن روزالی گرفته تا سیتروئن دی اس، سیتروئن سی ۱۵ و سیتروئن متروپولیس.


درباره سیتروئن c3
یکی از خودروهاییهایی که در سایت دیوار، مدل‌های صفر و کارکرده آن علاقمندان زیادی را به خود جلب می‌کند، سیتروئن c3 است.
c3 هاچ‌بک کامپکت و باکیفیتی است که البته در بدترین زمان وارد بازار کشورمان شد و آنچنان که باید نتوانست با رقبای فرانسوی دیگر خود مانند رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ به رقابت بپردازد، هرچند که سیتروئن برای مشتریان ایرانی برندی تازه وارد و غریبه نیست اما در بین مدل‌های مختلف فرانسوی و چینی آن‌چنان که لیاقت سیتروئن است، نتوانست قد علم کند.
در واقع دو شرکت سایپا و سیتروئن در قالب شرکتی به نام سایپا سیتروئن در حال توسعه مدل سیتروئن C3 بودند که تحریم‌ها مجددا آغاز و روند عرضه این مدل متوقف شد. این مدل سیتروئن که به موتوری مشابه پژو ۲۰۰۸ مجهز شده، موتوری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه دارد که حجم آن ۱۵۹۸ سی سی است، توربو شارژ است و دیفرانسیل جلو.
ضمن اینکه حداکثر قدرنت موتور C3 ۱۶۳ اسب بخار در ۳۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۴۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده این مدل سیتروئن شش سرعته خودکار است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. حجم باک بنزین سیتروئن C3 به میزان ۴۵ لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد. همچنین شتاب صفر تا صد آن ۸.۲ ثانیه محاسبه شده است.
از امکانات این مدل سیتروئن می‌توانیم به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای جانبی و هوای پرده‌ای و سیستم ترمز ضد قفل ABS چهارکاناله اشاره کرد، نمایشگر لمسی این مدل ۷ اینچی چندرسانه‌ای است که شش بلندگو دارد.
C3 دارای سیستم هشدار زمان استراحت راننده، دزدگیر ضد سرقت پیشرفته، سیستم کنترل فشار باد تایر، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن، چراغ عقب هالوژن و ۳ بعدی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها و همچنین دوربین و سنسور پارک عقب خودرو با قابلیت نمایش فاصله دارد.
نمایندگی فروش C3 را شرکت سایپا به عهده دارد و در بازار کنونی صفر این مدل سیتروئن را بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و کارکرده آن را بین ۳۳۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد