موضوعات داغ

آیا واردات خودروهای دست دوم سبب کاهش قیمت خواهد شد؟ + جدول قیمت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورتی که تعرفه واردات 90 درصد در نظر گرفته شود قیمت خودرو تا 30 درصد کاهش خواهد یافت. به علاوه واردات خودروهای کارکرده نیز سبب کاهش قیمت بیشتر خودروها خواهد شد.
بانک مرکزی به دلیل نبود منبع ارزی با واردات خودروهای کارکرده مخالف است و عده ای ارز با منشأ خارجی را به عنوان منبع جدید معرفی می کنند. به عقیده موافقان طرح واردات خودروهای دست دوم هم اکنون نیز ارزبری خودروهای داخلی و همچنین قطعات بالاست و در نهایت، مردم هم از کیفیت پایین خودروها ناراضی‌اند و واردات می تواند یک راه حل موثر برای بهبود شرایط بازار خودرو کشورمان باشد.
به عنوان مثال هم اکنون سانتافه مدل 2016 در بازار بیش از 800 میلیون تومان است در حالی که می‌توان همین خودرو را با کارکرد 20 هزار کیلومتر و قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور وارد کرد و در نهایت با در نظر گرفتن تعرفه 100 درصدی، قیمت این خودرو در داخل نزدیک به 250 میلیون تومان خواهد بود.
به نظر می رسد که واردات خودروهای دست دوم می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد اما این طرح نیازمند نظارت شدید و نبود انحصار است تا بتواند موفقیت خود را تضمین کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار کشورمان:
توضیحات

توضیحات


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/17
اگه کشورای دیگه مثه عراق، امارات، عربستان، ترکیه، روسیه، آفریقا ووو
حتی افغانستان بود این کارو انجام میدادن چون بفکر مردم خودشون هستن
ولی اینجا این اتفاقات نمی افته