موضوعات داغ

۲ راهکار برای رساندن خودروهای کارکرده وارداتی به مردم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اگر خودروهای وارداتی ادارات دولتی و خودروهای کارکرده وارداتی مورد استفاده در بنادر به مناقصه گذاشته شوند می توان این خودروها را به دست مردم رساند.
به نقل از گسترش نیوز، محمدرضا منصوری در خصوص طرح سازماندهی بازار خودرو عنوان کرد که خصوصی سازی مهمترین اصل طرح مذکور بوده که قرار است ظرف یک سال آینده عملیاتی شود. امید می رود این طرح بتواند صنعت خودروسازی کشورمان را نجات داده و وضعیت بازار خودرو را بهبود بخشد.
وی در ادامه عنوان کرد ما پیشنهاد دادیم که حداقل ادارات دولتی خودروهای خود را در مناقصات به مردم بفروشند و خودروهای دولتی بتواند به عنوان نمونه‌های خارجی دست دوم به مردم برسد. خودروهای دست دوم بنادر هم می‌تواند به سایر نقاط کشور راه پیدا کند و از آن‌ها نیز به عنوان نمونه‌های دست دوم استفاده کرد. در نتیجه با ورود خودروهای وارداتی کارکرده به بازار تا حدودی دلالان نیز از این قضیه خارج خواهند شد.
منصوری خاطرنشان کرد که خودرویی که نمونه صفر کیلو متر آن ۴۰ هزار دلار قیمت دارد گاهی در نمونه کارکرده با برچسب قیمتی ۳ هزار دلاری به فروش می رسد. در صورتی که وضعیت منابع ارزی کشور بهبود یابد خودرو های کارکرده با وضعیت سالم و منظم می توانند بازار خودروی کشور ما را نجات دهند. البته بسیاری نیز اختصاص منابع ارزی خارجی را برای واردات خودروهای کارکرده مناسب می دانند.
این نماینده مجلس در انتها یادآور شد خودروهای کارکرده بنادر کشور ما به اسم خودروهای اسقاطی به کشورهای دیگر صادر می شوند، در صورتی که خودروهای مذکور اسقاطی نبوده و گاها حتی کارکردی در حد ۵۰ هزار کیلومتر دارند. اگر دولت تعرفه بگیرد و این خودروها را در کشور توزیع کنند مردم نیز می توانند به این خودروها دسترسی داشته باشند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/17
خودرو رو ارزون کردید قطعات و لوازم یدکیش رو چیکار میکنید ؟
بله خودرو ۴۰ هزار دلاری ۳ هزار تا میشه ولی قطعه ۱۰۰ دلاری برای هردوشون ۱۰۰ دلاره !!!
1398/4/18
بر فرض محال هم اگر این اتفاق حادث بشه از اول شروع میکنن آقا زاده ها بعد ژن های خوب بعد اقوام درجه یک بعد بعد نهاد ها بعد ......... اون هم بصورت عمده واردات انجام و طوری قیمت گذاری خواهد شد که اولا جایگاه ماشینهای صفر کیلو متر وارداتی به لحاظ قیمت حفظ بشه بعد جایگاه خودرو های چینی و بعد هم اتولهای ساخت داخت باید قیمت ثابتی داشته باشند.
به این ترتیب اینها قیمتی بین خودروهای صفر خارجی و بالاتر از چینی ها خواهند داشت .
مثل همیشه از این نمد کلاهی بر سر نامبردگان فوق درست خواهد شد و بیچار ملت هم حد اقل های زندگی رو باید در رویاها و آرزوهاشون ببینن .
ارادت
1398/4/18
اون مسئولی که ممنوع کرده بود ورود خودروهای خارجی و روز اروپا رو ! و مسئولان بعدی که کورکورانه همون تصمیم و قانون مسئول قبلی رو ادامه دادند باید تاوان این قانون مسخره رو پس بدن که چرا صنعت خودرو به اینجا رسیده و تمام ضررهایی که بقیه مردم این کشور تحمل کردند و از انواع و اقسام خودورهای اروپایی جا موندند و حسرت خوردند مثل من ! چرا مردم جنگ زده عراق و افغانستان مثلا به قیمت روز خودرو می خرن و سوار میشن ولی ما باید حدود 5 برابر قیمت جهانی خودرو باید پول بدیم و سوار بشیم البته اگه به موقع به دستمون برسه و تو گمرک خاک نخوره ماه ها !