موضوعات داغ

از روشن کردن کولر تاکسی تا مقابله با خودروهای دودزا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، در حاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر، به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به این گفته که برخی رانندگان تاکسی از روشن کردن کولر سرباز می‌زنند، بیان کرد: نرخی که برای کرایه تاکسی در نظر گرفته شده، همراه با امکانات درون خودرو، نظیر کولر و بخاری بوده و رانندگان تاکسی باید این موضوع را رعایت کنند. برخی از رانندگان مرتکب تخلف شده و در این فصل، کولر خودرو خود را روشن نمی‌کنند، در حالی که از نظر شهرداری همه تاکسی‌ها موظف به روشن کردن کولر در تابستان و بخاری در زمستان هستند و نباید در این زمینه وجه اضافی از مسافر دریافت شود.
بخش دیگری از گفتگوهای او و خبرنگاران، به اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه‌ای اشاره داشت. پورسید آقایی در مورد این طرح گفت: اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در منطقه 2 تهران آغاز شده و با هوشمند شدن پارک حاشیه‌ای دیگر پارکبان‌ها اجازه اخذ پول از شهروندان را نخواهند داشت. وی اجرای این طرح را گامی برای افزایش راحتی شهروندان دانست.
پورسیدآقایی درباره اتوبوس ها و خودروهای دودزا نیز عنوان کرد: برخورد با این وسایل آلاینده بر عهده پلیس راهور قرار دارد. چنان چه خودرویی متوقف شده و معاینه فنی نداشته باشد، به ازای هر روز ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد