موضوعات داغ

درگ آئودی RS3 و فراری 488 پیستا همراه با اتفاقات غیرمنتظره + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همواره هاچ‌بک های قدرتمندی وجود دارند که قادرند مدل‌های ضعیف فراری، نظیر فراری کالیفرنیا یا مدل‌های قدیمی، نظیر فراری 458 را به دردسر بیندازند. با این حال، ناهمگونی مسابقه دهندگان در این رویدادها، همواره به چشم می‌آید و برای طرفداران متعصب خودروهای اسپرت، آزاردهنده است.
برای مثال، می‌توان به آئودی RS3 اشاره کرد که برپایه پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته شده و بسیاری هیچ تفاوتی میان این خودرو و فولکس واگن جتا قائل نیستند. کوچکترین سدان آئودی در یک کارخانه معمولی، با روش مونتاژ معمولی و با مواد معمولی ساخته شده و کمترین میزان آلومینیوم در ساخته بدنه آن مورد استفاده قرار گرفته است. پیشرانه مورد استفاده برای سدان آئودی RS3 ، موتور افسانه ای این شرکت، یعنی TFSI 2.5 لیتری پنج سیلندر بوده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت بوده و یک سیستم کنترلی برای راه اندازی سریع دارد. علاوه برآن، این سدان به سیستم چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که قدرت آن را دوبرابر می‌کند، اما بازهم در مقابل فراری 488 پیستا، نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
فراری 488 پیستا یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار است که قدرتی معادل 720 اسب بخار و گشتاوری برابر 770 نیوتون متر دارد. این فراری قادر است در کمتر از سه ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد و شش برابر آئودی RS3 قیمت دارد. این دو خودرو که باهم تناسبی ندارند، مسابقه درگی را در رویداد 2019 Petrolhead Spring برگزار کرده‌اند. در ویدیو زیر می‌توانید نتیجه این مسابقه را ببینید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد