موضوعات داغ

رصد رانندگان دارای سرعت سرسام آور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، این مرکز در حال برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان دارای تخلف با سرعت سرسام آور و رصد یک ماهه آنان است.
به نقل از ایسنا، سرگرد نصیر مولا در این خصوص توضیح داد طرح مذکور مخصوص رانندگانیست که سرعت غیرمجاز آن ها بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد. به عنوان نمونه اگر سرعت مجاز در بزرگراهی ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و راننده ای با سرعت ۱۲۰ کیلومتر و بیشتر در آن بزرگراه رانندگی کند شناسایی شده و برای شرکت در این طرح به پلیس معرفی می شود. در این دوره رانندگان مورد بازآموزی قرار گرفته و نکات ایمنی بیشتری به آنها ارائه می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد رفتار و تخلفات مربوط به سرعت غیر مجاز این رانندگان تا یک ماه از سوی پلیس رصد خواهد شد و چنانچه مجدداً تخلفی مشابه تخلفات قبلی یعنی تخلفات مربوط به سرعت سرسام آور و تجاوز بیش از ۵۰ کیلومتر سرعت مجاز از سوی آنها صورت پذیرد تصمیمات دیگری برای این رانندگان اتخاذ خواهد شد. باید توجه شود که سرعت غیر مجاز علاوه بر تهدید جان راننده، جان سرنشینان و دیگر کاربران ترافیکی را نیز تهدید کرده و پلیس حتماً با این تخلف برخورد جدی خواهد کرد.
نصیر مولا در ادامه افزود شدت تصادف در سرعت های بالا، زیاد بوده و در واقع می توان اینطور گفت که اکثر تصادفات با سرعت غیر مجاز منجر به مرگ می شود.
وی در خصوص نحوه رصد ای رانندگان نیز اظهار کرد پلاک خودروی رانندگان مذکور از سوی پلیس ثبت شده و چنانچه مجدداً تخلف از سوی آنها صورت گیرد این رانندگان شناسایی خواهد شد. رئیس پلیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ در انتها افزود طرح آموزش به رانندگان دارای سرعت های سرسام آور همچنان ادامه داشته و در طی ماههای آینده نیز از رانندگان متخلف دیگری برای شرکت در این طرح دعوت به عمل خواهد آمد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/20
به به جناب سروان کاری از خوب های منطقه 24 راهنمایی
1398/4/21
سلام
ققط یه راه حل برای کاهش تلفات رانندگی هست.
اونم اینکه راننده متخلف رو با ماشینش اسقاط کنن. چون به محض فرصت یافتن تخلف می کنه و چند نفر دیگه رو به خاک سیاه می نشونه.