موضوعات داغ

تولید لامبورگینی اونتادور با پرینتر سه‌بعدی توسط یک فیزیکدان و پسرش

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با اینکه لامبورگینی اونتادور هشت سال پیش به بازار عرضه شد، این خودرو به لطف ظاهر جذابش همچنان طرفداران زیادی دارد. فیزیکدان استرلینگ باکوس آن‌قدر این خودرو را دوست دارد که تصمیم گرفته این هیولای موتور وسط را در اوقات فراغتش به کمک پسرش با پرینتر سه‌بعدی تولید کند. او حدود یکسال و نیم به مدت روزی یک ساعت در حال کار روی این خودرو بوده، و تاکنون ۲۰۰۰۰ دلار برای تولید این مدل خاص هزینه کرده است.
ایده پرینت کردن سه‌بعدی یک اونتادور ریشه در بازی‌های ویدیویی دارد، جایی که استرلینگ و پسرش در حال انجام بازی فورزا هورایزون ۳ بوده‌اند و پسرش از او پرسیده آیا می‌توانند این خودرو را در خانه بسازند. به جز شاسی، ترانس اکسل، موتور و برخی دیگر از بخش‌های ساختاری، کل بدنه با استفاده از یک پرینتر سه‌بعدی و ۲۲۰ بسته ترموپلاستیک تولید شده است. حتی چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب، دریچه‌های هوا، و دیگر بخش‌های داخلی خودرو با پرینتر سه‌بعدی تولید شده، که بیشتر آن‌ها در محفظه فیبرکربن یا کولار قرار گرفته‌اند.
این خودرو از موتور اصلی ۶.۵ لیتری V12 مثل یک اونتادور واقعی بهره نمی‌برد چون قیمت آن‌ها بسیار بالاست. به جای آن، یک موتور ۵.۷ لیتری LS1 از یک شورلت کوروت ۲۰۰۳ در کنار یک جفت توربوشارژر قدرت این خودرو را تامین می‌کنند. ترانس اکسل از یک پورشه ۹۱۱ از نسل ۹۹۶ تامین شده است.
شاسی توسط خود استرلینگ با یک سیستم تعلیق خاص ساخته شده، در حالی که از برخی قسمت‌های کوچک یک لامبورگینی در شاسی خودرو استفاده شده است. تجهیزات نصب شده شامل شیشه‌ها، آینه بغل، برف پاک‌کن، آینه عقب و یک فرمان و چند دکمه از یک آئودی می‌شوند.
باکوس در مصاحبه‌ای گفته است:
ما راه زیادی برای تکمیل این خودرو در پیش داریم. ما فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم، اما این یک ماجراجویی خیلی خوب و بامزه برای ما بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد