موضوعات داغ

پورشه موتورهای تنفس طبیعی و گیربکس‌های دستی را همچنان پابرجا نگه می‌دارد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
حالا که بحث آینده‌ای پر از خودروهای الکتریکی داغ شده، احتمال به فراموشی سپردن خودروهای جذاب بنزینی بیشتر شده است. خودروهای الکتریکی اثبات کرده‌اند کارایی فوق‌العاده‌ای دارند و حتی گاهی اوقات بهتر از رقبای بنزینی خود ظاهر می‌شوند. خودروسازان مجبور شده‌اند از موتورهای کوچک و توربوشارژرها استفاده کنند تا قبل از سلطه خودروهای الکتریکی به بازار، خودروهای قدرتمندتری تولید کنند؛ البته پورشه هنوز آماده نیست تا موتورهای احتراق داخلی را فراموش کند، چون این خودروساز تمایل دارد همچنان از موتورهای تنفس طبیعی و گیربکس‌های دستی در خودروهایش بهره ببرد.
آندریاس پریونینگر رئیس بخش GT شرکت پورشه در مصاحبه‌ای طی رونمایی از پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 درباره این صحبت کرد که چطور رها کردن موتورهای تنفس طبیعی و گیربکس‌های دستی توسط خودروسازان کار اشتباهی است. نیمی از خودروهای اسپورت GT پورشه از گیربکس دستی بهره می‌برند. البته این برای برخی دیگر از خودروسازان صدق نمی‌کند، اما پورشه میان خودروسازان جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.
پورشه

پورشه

پریونینگر حرف دل ماشین‌بازها را زد و گفت خودروها می‌توانند چیزی بیشتر از ابزاری برای رسیدن به مقصد باشند. او گفته خودروها باعث شادی و لذت هم می‌شوند و می‌توانند باعث خوشحالی شما شوند. این اظهار نظرهای پریونینگر پس از این منتشر شد که طرفداران از اینکه پورشه اعلام کرد کایمن GT4 از موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی استفاده می‌کند خیلی خوشحال شدند.
این باعث ضعف در عملکرد این خودرو نخواهد شد. هردوی پورشه ۷۱۸ کایمن GT4 و پورشه ۷۱۸ باکستر اسپایدر از موتور تخت ۶ سیلندر استفاده می‌کنند که قدرت ۴۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. صفر تا صد هردوی این خودروها ۴.۴ ثانیه است.
بالاخره یک روز در آینده، فصلی از تاریخ خودروسازی بسته خواهد شد. تولید موتورهای تنفس طبیعی روزی متوقف خواهد شد و گیربکس‌های دستی به دست فراموشی سپرده خواهند شد. اما خودروسازانی مثل پورشه هنوز حاضر نیستند تسلیم پیشرفت تکنولوژی شوند، و به نظر می‌آید این خودروساز آلمانی هرسال موتورهای تنفس طبیعی و گیربکس‌های دستی را بهتر از قبل تولید می‌کند. طبق گفته پریونینگر، هردوی این‌ها باید حداقل تا ده سال آینده همچنان پابرجا باقی بمانند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد