موضوعات داغ

حذف تعمدی یا خودسرانه آپشن وارداتی‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شانزدهم تیرماه بود که مهلت ۶ ماهه دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور به اتمام رسیده و با اتمام این مهلت شرکت های وارد کننده خودرو تمرکز خود را بر تحویل هرچه سریعتر محصولات به مشتریان قرار داده اند. شنیده ها حاکی از آن است که با ارسال نامه‌ای از جنبه انجمن واردکنندگان خودرو این احتمال دور از انتظار نیست که مهلت ۶ ماهه ترخیص خودروهای دپو شده مجدداً تمدید و مشکلات و چالش های به وجود آمده در این رابطه برطرف شود.
به نقل از دنیای اقتصاد، با تحویل خودروهای خارجی پیش خرید شده به مشتریان آنها زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی از آپشن ها و قطعات این خودروها مانند سیستم پخش و LCD حذف شده است.
تعدادی از خریداران این خودروها عنوان کرده اند در چک لیست مربوط به تحویل خودرو که از سوی شرکت واردکننده در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود، در مقابل اقلام حذف شده، تیک موجود بودن آن قطعه یا آپشن تایید خورده و در واقع مشتری با امضای برگه مذکور تایید می‌کند که خودروی خود را با تمام امکانات تحویل گرفته است. اما در عمل تعدادی از قطعات و آپشن های خودرو حذف شده است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به این خبر عنوان کرد این موضوع قطعاً تخلف بوده و شرکت های وارد کننده اجازه ندارند محصولات خود را با حذف قطعه و آپشن در اختیار مشتریان قرار دهد.
به گفته مهدی دادفر این اتفاق به احتمال زیاد بدون هماهنگی با نمایندگی اتفاق افتاده و برخی از افراد به صورت خودسرانه اقدام به حذف برخی از آپشن ها و قطعات کرده اند.
دادفر در انتها به مشتریان این دسته از خودروهای خارجی توصیه کرده در برخورد با این مسئله مراتب را با مدیریت ارشد شرکت های وارد کننده که محصولات آنها را خریداری کرده اند در میان گذاشته و پیگیر مطالبات خود باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/25
چی میشه گفت!!! امیدوارم هر چ زود تر خودروهای گمرک ب صفر برسن و همه وارد بازار بشن و بعد از آن واردات خودرو از سر گرفته بشه با تعرفه های کم ممنون از سایت خودرو بانک