موضوعات داغ

تویوتا با همکاری آژانس هوافضای ژاپن یک ماه نورد می سازد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
گزارش های جدید حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری آژانس اکتشاف هوافضای کشور ژاپن تحت عنوان JAXA، طی 3 سال آینده به طراحی و توسعه یک خودروی ماه نورد بزرگ مشغول خواهد شد که جزییات بیشتر آن با رسیدن به توسعه نهایی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت، اما امروز به اهداف تویوتا و همچنین آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و انتظاراتی خواهیم پرداخت که از این خودروی ماه نورد تویوتا دارند.
اولین چیزی که در خودروی ماه نورد تویوتا جلب توجه خواهد کرد، سیستم محرک اصلی سلول سوختی یا همان هیدروژنی آن خواهد بود که در حال حاضر کمپانی خودروسازی تویوتا از تکنولوژی آن بر روی برخی از وسایل نقلیه خود استفاده می کند، اما این تمام ماجرا نیست و در صورت کمبود سوخت مورد نیاز برای استفاده از سیستم محرک هیدروژنی اتومبیل، تیم فنی تویوتا یک سیستم محرک تمام الکتریکی هم برای ماه نورد غول پیکر خود در نظر خواهد گرفت که باتری های آن توسط پنل بزرگ خورشیدی متحرک قرار گرفته در اطراف بدنه ماه نورد حمایت خواهد شد.

تویوتا با همکاری آژانس هوافضای ژاپن یک ماه نورد می سازد

تویوتا با همکاری آژانس هوافضای ژاپن یک ماه نورد می سازد


باتوجه به ادعای منابع خبری آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن انتظار دارد تا خودروی ماه نورد تویوتا امکان استفاده حدودا 16 ساله برای فضانوردان فعال بر روی سطح ماه داشته باشد و علاوه بر این امکان پیمایش مسافت 1000 کیلومتری را داشته باشد. موضوع مهم تر طراحی بدنه و کابین اتومبیل خواهد بود که تحت فشار و با عایق بندی قوی ساخته شده و این امکان را فراهم خواهد ساخت تا فضانوردان بدون استفاده از لباس مخصوص در کابین این ماه نورد امکان فعالیت داشته باشند.
طراحی اولیه تویوتا نشان از طول کلی 6 متری، عرض حدودا 5.2 متری و یا ارتفاع حدودا 3.8 متری دارد که در داخل کابین حجم فضای 13 متر مکعبی بدست آمده و امکان فعالیت بدون دردسر 2 فضانورد را در داخل کابین به همراه تجهیزات فراهم می کند. این پروژه قرار است که در سال جاری کلید خورده و قطعات مورد نیاز آن در سال 2020 میلادی ساخته شود، ولی آزمایش قطعات برای سال 2021 میلادی برنامه ریزی شده است. طراحی و ساخت یک نسخه اولیه کامل با امکان استفاده و آزمایش نیز برای سال 2022 میلادی برنامه ریزی شده است، ولی تا سال 2027 میلادی تیم مهندسی آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن مشغول کار بر روی موشک حامل این خودروی غول پیکر و امکان انظباق آن در بدنه موشک خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد