موضوعات داغ

اجاره ماشین در ژاپن برای خوابیدن!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت‌های ژاپنی به دلیل فشارکاری فوق‌العاده‌ای که بر کارکنان خود وارد می‌کنند شهرت دارند، و طبق اخبار منتشر شده، اخیرا کارمندان ژاپنی به دلیل فشارکاری بالایی که بر آنها وارد می‌شود، ناچار هستند تا در طول روز با اجاره خودرو ، اندکی استراحت کنند. شرکت اجاره خودرو ژاپنی Orix Auto پس از مدتی متوجه شد که 230 هزار نفر از مشتریانش، هر روز خودروهایی را در طول ساعات اداری اجاره کرده و در پایان تایم معمول اداری، این خودروها به شرکت باز می‌گردند. سایر شرکت‌های اجاره خودرو ژاپنی نیز متوجه چنین مساله‌ای شدند.
شرکت خدماتی آنلاین Times24 که به مشتریانش امکان اجاره خودرو به صورت آنلاین را می‌دهد و 1.2 میلیون کاربر ثبت شده دارد، مجاب شد در مورد این مساله تحقیق کند. پس از بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که این تعداد خودرو توسط کارمندان اجاره می‌شوند، برای مثال یک کارمند سی‌ساله در پاسخ به این سوال که چرا خودرو اجاره کرده است، گفت: من ماشینی را برای خوردن ناهاری که از یک مغازه خریده بودم، اجاره کردم، چرا که نتوانستم مکان مناسبی را برای صرف غذا پیدا کنم. اجاره خودرو از این شرکت خدماتی آنلاین، هزینه‌ای برابر 400 یون به ازای هر نیم ساعت دارد.
سرویس مشابه دیگری به نام NTT Docomo، یک نظرسنجی بین 400 نفر از مشتریانش برگزار کرد و متوجه شد یک نفر از هر هشت نفر، خودرو را برای رانندگی اجاره نمی‌کنند، بلکه از آنها برای خوابیدن، صحبت با خانواده و دوستان یا دیدار با مشتریان تجاری استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز از فضای خودرو اجاره‌ای برای دیدن تلویزیون، بازی کردن یا یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. شرکت اجاره خودرو ژاپنی Orix Auto به مشتریان خود توصیه کرده که از خودروهای اجاره‌ای تنها برای رانندگی استفاده کنند، چرا که روشن ماندن آنها و کارکردن در حالت درجا، آسیب‌های محیط زیستی فراوانی را در پی خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد