موضوعات داغ

10 آزاد‌راه دیگر به سامانه الکترونیک اخذ عوارض مجهز می‌شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدحسین میر‌شفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها درباره جزئیات تجهیز آزادراه‌‌های کشور به سامانه الکترونیک اخذ عوارض اظهار داشت: در حال حاضر چهار آزادراه به این سامانه مجهز شده‌اند.
تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر تا پایان ماه جاری
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی ادامه داد: تا پایان ماه جاری ۱۰ آزادراه شامل تهران-پردیس، تبریز-ارومیه، ساوه-سلفچگان، مشهد-باغچه، زنجان-تبریز، کنارگذر مشهد، قزوین-رشت، قم-کاشان، آزادراه بندرعباس-بندر شهید رجایی و آزادراه کاشان-اصفهان به این سامانه مجهز می‌شوند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر عملیات نصب دوربین‌ها و دروازه‌های سامانه هوشمند الکترونیک در حال انجام است. همچنین هماهنگی لازم با شرکت‌های آزادراهی صورت گرفته و تا پایان تیرماه این آزادراه‌ها به این سامانه تجهیز شوند.
اگر عوارض آزادراهی پرداخت نشوند چه پیامدی خواهد داشت؟
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در ادامه بیان داشت: هنوز ابلاغیه لغو جریمه عدم پرداخت پس از ۴۸ ساعت صادر نشده است. کسانی هم که از آزادراه‌ها عبور می‌کند و عوارض پرداخت نکنند، جریمه در نظر گرفته می‌شود. همچنین یک پیشنهاد نیز به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم که مورد تایید نیز قرار گرفته که اگر کسی عوارض آزادراهی خود را پرداخت نکند به جای جریمه، رقم بیشتری شامل آنها شود. وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: افرادی که دیرتر عوارض خود را پرداخت می‌کند نسبت به کسانی که به موقع پرداخت می‌کنند، ارقام بیشتری بپردازند، به عنوان مثال دو درصد در ماه به رقم عوارضی پرداخت نشده آنها اضافه شود.

10 آزاد‌راه دیگر به سامانه الکترونیک اخذ عوارض مجهز می‌شوند

10 آزاد‌راه دیگر به سامانه الکترونیک اخذ عوارض مجهز می‌شوند


مشکلات سامانه الکترونیک را به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنید
میر‌شفیع در ادامه بیان داشت: تا کنون حدود ۶.۵ میلیون پلاک متخلف در سامانه الکترونیک اخذ عوارض ثبت شده است. وی ادامه داد: خطای سامانه بسیار کم است و هر چه به جلوتر می‌رویم، این خطا کمتر نیز می‌شود. این سامانه به صورت هوش مصنوعی بوده و هر چه اطلاعات افزایش یابد، خطا کاهش می‌یابد، البته در بخش چک اپراتوری ما کنترل تصویر توسط فرد صورت می‌گیرد که باعث دقت بیشتر در این موضوع می‌شود.
وی در ادامه گفت: مردم مشکلات سامانه الکترونیک اخذ عوارض را به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنند. ما با کمک مردم می‌توانیم خطاهای سامانه را بهتر بشناسیم و خطاها را کاهش دهیم.
۱۳ بانک به سامانه الکترونیک اخذ عوارض آزادراهی متصل هستند
میر‌شفیع درباره اتصال بانک‌ها به سامانه الکترونیک گفت: قبل از این ۱۲ بانک در سامانه آنی‌رو و NSPAY بابت اتصال کیف پول کاربر به سامانه معرفی شده بود که به تازگی حساب بانکی بانک ملت نیز به این سامانه متصل شده است.
گفتنی است در ۲۸ اسفند ۹۷ پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در چهار آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان عملیاتی شد. هدف این طرح کاهش استهلاک خودرو و جاده در محل اخذ عوارضی، کاهش صف خودروها در ایام پیک و تسریع در جابه‌جایی‌ها، کاهش ایستادگی خودروها، توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل و نقل و سرعت بخشی، سهولت استفاده و ارتقای کیفیت در جهت شناسایی و وصول خودکار عوارض تردد در آزادراه‌های کشور بود که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد