موضوعات داغ

پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو به قطعه‌سازان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهمن پارسال بود که مقرر شد برای جبران مشکل نقدینگی خودروسازان، ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی به خودروسازان پرداخت شود. این تسهیلات در بخش ریالی شامل ۴ هزار میلیارد تومان و بخش ارزی ۸۴۴ میلیون یورو بود. تا کنون بخش زیادی از تسهیلات ارزی پرداخت شده، اما خبری از پرداخت تسهیلات ارزی نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت، اظهار داشت: مهلت پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه‌سازان تا پایان خرداد امسال بود، که باید این مهلت تمدید شود. وی ادامه داد: دوست داریم که همین الان این مبلغ در اختیار صنعت قطعه‌سازی قرار داده شود، اما مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.
مقیمی در ادامه بیان داشت: هنوز هیچ زمانی برای پرداخت تسهیلات ارزی مشخص نشده، اما مقرر شده تا اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی جلساتی با بانک‌های عامل در رابطه با این موضوع برگزار کند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی در کشور نیم قرن قدمت دارد و ما در حال حاضر روی مشکلات این صنعتگران تمرکز کرده‌ایم. قطعه‌سازان از سرمایه‌های کشور هستند و اجازه نمی‌دهیم به علت برخی مشکلات مجبور به ترک این صنعت شوند.
وی در پایان گفت: خواسته وزارت صمت پرداخت این تسهیلات به صورت ریالی به قطعه‌سازان است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد