موضوعات داغ

کیفیت فدای تولید؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تا پیش از این هر ساله در اوایل سال جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های کمی و کیفی مربوط به تولید خودروها را به خودروسازان ابلاغ کرده و برنامه ریزی هایی برای بهبود کیفیت محصولات تولید داخل صورت می پذیرفت.
به نقل از دنیای اقتصاد، در سال جاری و تا به امروز تمرکز اصلی وزارت صنعت بر روی بحث تامین قطعات و افزایش تولید بوده و تا کنون هیچ برنامه‌ای برای بهبود کیفیت محصولات داخلی تدوین و ابلاغ نشده است.
به گفته یک منبع آگاه هر ساله وزارت صمت برنامه مدنظر خود برای بهبود کیفیت را به خودروسازان ابلاغ کرده و آنها نیز امکان‌سنجی کرده و پالایش لازم برای اهداف ابلاغی را انجام می دادند اما امسال تمرکز وزارت صمت و زنجیره خودروسازان بر روی بحث تامین قطعات بوده و مبحث بهبود کیفیت قطعات، مونتاژ و خدمات پس از فروش در اولویت های بعدی قرار دارد.
به این ترتیب به نظر می رسد در شرایط فعلی با وجود تحریم ها و مشکلات مالی نه تنها تثبیت کیفیت به خطر افتاده که هیچ بعید نیست سطح کیفیت خودروها نیز نزولی شود.
با توجه به اینکه تامین قطعات بیشتر از منابع فرعی صورت گرفته و هزینه تولید نیز رو به افزایش است حفظ کیفیت فعلی یک چالش جدی محسوب می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/31
در حال حاضر هم محصولات کیفیت خاصی ندارند وای به حال زمانی که همین مقدار از کیفیت هم بخواد فدای تولید شه !!!
1398/5/1
کیفیت؟؟!!! کیفیت؟؟!!! نه خودرو سازان نه قطعه سازان و نه حتی وزارت دفاع نمیدانند کیفیت چیست!!! چون خط تولید و مونتاژشان اتوماسیونی نیست همش نیروی انسانی هست!!حالا چرا بدین شکل هست ،چون میخواهند اشتغال زایی کنن تنها دلیل اینکه ایران بعد از جنگ دنبال خودرو سازی رفت بحث اشتغال زایی بود والا نه پیشرفت نه پسرفت این صنعت برای مسولین مهم است