موضوعات داغ

شرایط سفر ترکیبی دوچرخه با مترو اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرکز اطلاع ‌رسانی مترو تهران اعلام کرد: طرح ورود دوچرخه به مترو با استقبال شهروندان دوچرخه‌ سوار همراه شده است. بر اساس این طرح در روزهای تعطیل امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو در ساعات غیر اوج بعدازظهر روزهای معمولی شنبه تا پنجشنبه پس از ساعت ۲۰ تا پایان بهره‌برداری مترو از ابتدای مرداد سال جاری امکانپذیر شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، محسن پور‌سید‌ آقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شهریور سال گذشته اعلام کرده بود که به منظور نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری و استفاده از دوچرخه به جای خودرو‌های شخصی، طرح سفر ترکیبی دوچرخه با مترو را ارائه داد. طبق این طرح ورود دوچرخه به ایستگاهای خطوط مترو با در نظر گرفتن واگن مشخص عملیاتی شد.
بر اساس این طرح ورود دوچرخه در تمام روزهای هفته بلامانع بوده، اما به منظور رفاه بیشتر مسافران در روزهای هفته، دوچرخه‌سواران باید از دوچرخه‌های تاشو استفاده کنند و امکان سفر با دوچرخه‌های معمولی فقط در ایام تعطیل رسمی و ۱۳ روز اول فروردین مجاز است.
دوچرخه‌سوارانی که دوچرخه‌های تاشو دارند می‌توانند در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که ساعات اوج می‌باشد، با دوچرخه‌های تاشو در ابعاد ۳۰×۶۰×۹۰ وارد شبکه مترو شوند. دوچرخه‌های معمولی نیز در روزهای جمعه و ایام تعطیل و ۱۳ روز اول فروردین مجاز به ورود به واگن هستند و در روزهای دیگر به دلیل حجم بالای مسافر استفاده ورود دوچرخه به واگن وجود ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/1
چطور این همه پله ببریم پایین دوچرخه رو؟