موضوعات داغ

هر آنچه در مورد مرسدس بنز GLS باید بدانید + گالری عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز GLS امروز لوکس ترین شاسی بلند مرسدس بنز است. این خودرو از سال 2012 با نام GL کلاس وارد بازار شد و از آن زمان به عنوان سریع‌ترین و لوکس ترین اس یو وی مرسدس از آن یاد می شود. این خودرو در هر نسل خود پیشرفت زیادی کرد ولی در آخرین نسل که با نام GLS کلاس شناخته می شود دیگر به حد اعلای خود رسیده و به جرات می توان آن را یک مرسدس بنز اس کلاس با 3 ردیف صندلی دانست.

طراحی
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS

طراحی نسل جدید GLS از زبان طراحی محصولات فعلی مرسدس بنز پیروی می کند. در بخش جلوی این خودرو از یک جلوپنجره ی بزرگ استفاده شده است که دو خط افقی دارد و در مرکز آن لوگوی مرسدس بنز جای گرفته است. چراغ‌های جلو هم جدید بوده و درون آنها از لامپ‌ های LED استفاده شده است.

داخل کابین
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS

درون کابین این خودرو بیشتر به یک هواپیمای فرست کلاس شبیه است. یک نمایشگر بزرگ از جلوی راننده شروع شده و تا نیمه های داشبورد ادامه دارد. این نمایشگر به سیستم مالتی مدیای جدید مرسدس بنز به نام MBUX مجهز است. سیستم نویگیشن و نورپردازی داخلی در 60 رنگ هم از دیگر امکانات GLS جدید هستند. کنترل های سیستم تهویه نیز در قسمت پایینی قرار گرفته است و مرسدس از یک صفحه ی لمسی برای کنترل بخش های مختلف خودرو استفاده کرده است.

زیر پوسته
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS

مرسدس GLS جدید در زیر پوسته از پلتفرم MHA استفاده می کند که با مدل GLE یکسان است. استفاده از این پلتفرم یعنی این مدل نیز از سیستم E-Active Body Control استفاده می کند. این سیستم جدید از برق 48 ولتی استفاده می کند و می تواند ارتفاع سیستم تعلیق بادی را برای هر چرخ به طور مجزا تنظیم کند. تنظیم جداگانه ی ارتفاع برای هر چرخ این امکان را فراهم می کند که خودرو در خارج جاده چسبندگی بالاتری هم داشته باشد.
سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت رانندگی خودکار در ترافیک تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نیز از دیگر فناوری های مدرن این خودرو است.

بخش فنی
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS

برای مرسدس بنز GLS امکان سفارش پیشرانه های متعددی وجود دارد. پیشرانه ی اول از نوع 6 سیلندر خطی توربو دیزل است که می تواند 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور تولید کند. نسخه ی قوی تر از همین پیشرانه می تواند 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور تولید کند. نسخه ی پایه ی بنزینی هم با 3 لیتر حجم و از نوع 6 سیلندر خطی می تواند 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این مدل از یک موتور برقی کوچک از نوع EQ Boost استفاده می کند که 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور دارد و در بازه های کوتاه زمانی می تواند نیروی خود را به چرخ ها منتقل کند.
نسخه ی هشت سیلندر AMG نیز از موتور آشنای 4 لیتری استفاده خواهد کرد و با کد GLS63 وارد بازار خواهد شد. گیربکس همه ی مدل های GLS از نوع 9 دنده ی خودکار است.

رقبا
مرسدس بنز GLS

مرسدس بنز GLS

اصلی ترین رقبای مرسدس بنز GLS جدید شامل بی ام و X7، رنجروور، آئودی Q7، لکسوس GX، لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالید هستند.
مرسدس بنز در نظر دارد نسخه ای فوق لوکس از این مدل را با برند می باخ به منظور رقابت با رولزرویس کولینان وارد بازار کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/3
یک شاهکار به تمام معناست
1401/8/6
مگه میشه ماشینای بنز بد باشن
1398/10/8
بنز از گذشته تا الان مقام لوکس ترین داشته و برای ارگان ها و شخصیت ها بوده ولی هیچ موقع در زمینه قدرت استقامت طول عمر و بزرگی نتونسته رقابت کنه از خودروهای رقابتی از نام برده همین سایت لینکلن که برای فورد هست و فورد هم در قدرت افرود استقامت طول عمر در دنیا حرف اول میزنه حالا با مارک لینکلن هم عرضه شه که دارای کیفیت مونتاژ بالاتر خواهد بود و طول عمر قدرت بیشتر و اما برادر کوچک فورد که تویوتا باشه که همچنین از قدرت بالا طول عمر اسنقامتش معروفع و این همین همین پاستان وقتی با برند لوکس تویوتا عرضه شه لکسوس gx با موتور هشت سیلندر قدرت استقامت مونتاژ بهتره پس طول عمرش هم بیشتره و افرودی تره و کادیلاک رنجور هم خودرویی افرودی هستن ولی بنز فقط فقط از نظر لوکس بودن اپشن رفاهی سر تره