موضوعات داغ

مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2020 اعلام شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود اینکه در سال های اخیر فروش خودروهای کراس اوور و اس یو وی افزایش پیدا کرده است ولی خودروسازان همچنان به ساخت خودروهای سدان ادامه می دهند. هیوندای نیز برای سال 2020 تصمیم به بروز رسانی مدل اکسنت گرفته است.
مدل 2020 اکسنت از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر جدید از سری اسمارت استریم استفاده می کند. این موتور از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها و سیستم پاشش دوگانه ی سوخت بهره مند است و می تواند 120 اسب بخار قدرت و 153 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

هیوندای اکسنت 2020

هیوندای اکسنت 2020

در کنار موتور جدید، هیوندای از گیربکس جدیدی هم برای اکسنت رونمایی کرده است که IVT نام دارد. این گیربکس به طور کامل توسط خود هیوندای توسعه پیدا کرده است. این گیربکس با CVT های عادی یک تفاوت عمده دارد و آن استفاده از زنجیر بجای تسمه است. این اولین خودرو در این کلاس است که از این فناوری استفاده می کند. این گیربکس جدید جایگزین گیربکس 6 دنده ی اتوماتیک قبلی می شود. البته خریداران اکسنت همچنان امکان سفارش گیربکس 6 دنده ی دستی برای این خودرو را خواهند داشت.

هیوندای اکسنت 2020

هیوندای اکسنت 2020

موتور و گیربکس جدید باعث کاهش مصرف سوخت اکسنت شده اند. مصرف سوخت مدل 2020 اکسنت از 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر به 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
اکسنت با وجود این تغییرات مثبت هنوز خودرویی ارزان و قابل دسترس برای اقشار مختلف است. قیمت مدل پایه ی این خودرو با گیربکس دستی از 16 هزار دلار شروع می شود. مدل اتوماتیک با گیربکس IVT هم دارای قیمت پایه ی 17 هزار دلار است و در فول ترین نسخه قیمت این خودرو به 20 هزار دلار می رسد.
هیوندای برای سال 2020 تغییری در ظاهر اکسنت ایجاد نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد