موضوعات داغ

احتمال داخلی‌ سازی پژو 2008

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با شروع تولید آزمایشی پژو 301 بدون مجوز خودروسازی پژو، نگرانی‌ها بابت اقدام حقوقی این شرکت به وجود آمده، اما یکی از مسئولان در ایران‌خودرو می‌گوید قرار نیست اتفاق بدی رخ دهد. وی می‌گوید که احتمال دارد که ایران‌خودرو داخلی‌سازی و تولید پژو 2008 را نیز شروع کند.
به گزارش خودرو بانک و به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت ایران‌خودرو این هفته خط تولید پژو 301 را افتتاح کرد و به گفته مسئولان این خودرو در حال حاضر با ۶۰ درصد داخلی‌سازی تولید شده که تا پایان سال به ۸۰ درصد می‌رسد و این کار بدون حضور پژو صورت گرفته است. حال با توجه به اینکه خودروسازی پژو به ایران‌خودرو اعلام کرده که حق ندارد پژو 301 را تولید کند، این احتمال وجود دارد که علیه ایران‌خودرو اقدام حقوقی انجام دهد. به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، مسئولان پژو در جلسه‌ای به وی هشدار داده‌اند که پژو دیگر در ایران حضور ندارد و پژو 301 نباید توسط ایران‌خودرو تولید شود.
این سخنان در حالی است که یک مقام مسئول در ایران‌خودرو می‌گوید: خطری در اینباره ایران‌خودرو را تهدید نمی‌کند، زیرا ما طبق قرارداد عمل کرده‌ایم و حتی از پژو به علت خروج یکطرفه از قرارداد مشترک شاکی هم هستیم. وی ادامه داد: بابت تولید پژو 301 حق رویالیته نیز پرداخت نخواهیم کرد، زیرا پژو طبق قرارداد باید خط تولید پژو 301 را راه‌اندازی می‌کرد، اما بعد از تحریم‌ها از کشور خارج شد و حال خودمان اقدام به تولید کرده‌ایم.
این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی مبنی بر قیمت پژو 301 گفت: این محصول از اردیبهشت سال آینده وارد بازار می‌شود و باید تا آن موقع صبر کرد و دید قیمت تمام شده آن چه میزان خواهد بود.
تولید پژو 301 در حالی آغاز شده که ایران‌خودرو پیش‌تر تولید پژو 2008 را شروع کرده است. اینکه تولید پژو 2008 پس از اتمام تعهدات این شرکت ادامه خواهد داشت یا خیر، موضوعی است که هنوز درباره آن تصمیمی گرفته نشده است. به گفته مقام مسئول در ایران‌خودرو ۴۰ درصد قطعات پژو 2008 و 301 مشترک است. وی ادامه داد: تا کنون ۱۳ هزار دستگاه پژو 2008 به مشتریان تحویل داده شده و فقط ۳ هزار دستگاه دیگر باقی مانده است که بزودی تحویل داده خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که پس از اتمام تعهدات، تولید پژو 2008 و 301 را در دستور کار قرار دهیم.
پژو 2008 از محصولات قید شده در قرارداد مشترک بین ایران‌خودرو و پژو بوده که ۱۶ هزار دستگاه آن پیش‌فروش شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/3
واای خدایا نه، دوباره یه tu5 دیگه. . .
1398/5/4
فاتحه مع الصلوات.
1398/5/5
همین الان با این حرکت گاز انبری ایران خودرو، پژو ورشکست شد!!! دنیا از حیرت و نبوغ مدیران ایرانی هاج و واج مونده