موضوعات داغ

دیوار و شیپور پاسخ دهند؛ با وجود اتمام مهلت دو هفته ‌ای، چرا هنوز قیمت‌ها باز نگشته‌اند؟

عکس مطلب اول
روز گذشته جاویدنیا، سرپرست فضای مجازی دادستانی با اعلام اینکه دستور قضایی برای حذف قیمت‌ها از روی سایت‎هایی چون شیپور و دیوار، تنها 2 هفته ای بوده ولی چیزی که در این مدت مورد اعتراض بخشی از مردم وشهروندان قرار گرفته، فضای مسمومی است که در غیاب قیمت سایت‎ها، شکل گرفته است و راه را برای دلالان و سودجویان بازار باز کرده است.
در حالی که در یک برهه زمانی جوی که به نظر می رسید از سوی بازار سنتی مدیریت شده، سایت‌ها را وادار کرد تا با دستور قضایی به مدت دو هفته قیمت‌ها را از سوی سایت‎ها حذف کنند، ولی در ادامه این روند موجب شد تا قیمت‌ها شکل زیرزمینی پیدا کنند و جریانی ضد مردم شکل بگیرد.
جریانی که نشان می دهد می توان با فشار روی پلتفرم های عمومی و مورد اعتماد شهروندان، بازاری سیاه برای خرید و و فروش قیمت ها ایجاد کرد و هیچ نظارت ثانویه ای نیز روی آن اعمال نشود.
افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سه ماهه اخیر که در غیاب قیمت ها روی سایت ها شکل گرفت و خلایی که در زمینه نظارت روی این سایت ها قرار می گرفت، نشان داد که مشکل روند رو به رشد قیمت ها در بازار املاک و خودرو، نه از نمایش قیمت‌ها که بر اثر نبود شفافیت در زمینه قیمت گذاری است.
البته که سایت های نیازمندی ها تلاش کردند هریک با راهکاری فضا را برای نظارت و قیمت گذرای علمی آماده کنند که البته همچنان با مقاومت بخش سنتی همراه می شود.
این در حالی بود که هیچ کدام از مراجع و اتحادیه های تخصصی نیز حاضر نشد در زمینه قیمت گذرای ورود کند و نتیجه اش، رفتارهای زیرزمینی سودجویان بود که تلاش داشتند، در نبود شفافیت، فضای مسمومی که برایشان ایجاد شده را گسترش دهند.
به نظر می رسد این روزها باید با نگاهی پیشرو و اعتماد به کسب و کارهایی که سال هاست مورد استفاده مردم هستند، با ایجاد راهکارهای علمی، فرصت را از دلالان و سودجویان گرفت تا ضمن رونق بازار اقتصادی، نبض بازار در دست مردم بماند نه دلالان و مفسدان اقتصادی!

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/2
دیوار و شیپور یکی از عوامل افزایش قیمتها و عادی سازی و جا انداختن اون به مردم بیچاره اند.باید که این سایتها رو بدلیل این رفتار مفسدانه ، محکوم و مجازات و فیلتر کرد.
1398/5/3
نبود سایت هایی نیازمندی فقط دلالا رو راحت کرده
الان بخوای ماشین بفروشی خبر نداری چنده سرت کلاه میذارن بخوای بخری خبر نداره چنده سرت کلاه می ذارن

مردمم نمی تونن مث قبل از هم خرید کنن و مراجعه شونم به کفتارا عذرمیخوام دلالا بیشتر شده ناچارا
1398/5/3
یکی از افرادی که می شناسم و به شغل شریف دلالی مشغوله از وقتی قیمت ها برداشته شده زندگیش از این رو به اون رو شده، ماشین هاییو با قیمت هایی می فروشه که تو خواب هم نمی دید همش بر می گرده به بی اطلاعی مشتری بیچاره از همه جا بی خبر و این منبعی برای گرفتن قیمت درست نداره، متاسفانه هر حرکتی توی این مملکت زده میشه برای پر شدن جیب یه عده هست و این پر شدن از جیب مردم عادی و مصرف کننده ها تامین میشه.
1398/5/4
نبود قیمتها تو سایت شده بهشت دلالا رفتم سانتافه ۲۰۱۵ خودم رو بفروشم میگن ۳۵۰ حالا زنگ زدم بهشون همین مدلو بخرم میگن ۵۷۰ چون قیمتی دیگه نیس همه بفهمن مالشون چقد میرزه .این آقایونی که میان میگن قیمت بهتره نباشه همون برادران همیشه در صحنه دلال تشریف دارن
1398/5/6
معنای دلالی هم عوض شده بخدا قبلا یه نفر یه بنگاه (نمایشگاه ) رو با هزار بدبختی می خرید یا اجاره میکرد و هزینه میداد و وقتش رو صرف میکرد و با حق العمل کاری اصولا مشخص و منصفانه و در حدود عرفی صنف خودش موجب تسهیل معاملات برای مردم می شد اما الان دلالی فقط با همین سایت های مزخرف شده محل سو استفاده یه مشت آدم از خدا بی خبر که خداتومن از خرید و فروش(همون دلالی ) سود های کلان می کنند و هیچ نهاد نظارتی هم وجود نداره جلوی افزایش قیمت بی رویه ملک و خودرو رو بگیره ... واقعا باید تاسف خورد که از اول هیچوقت کسی آخر یه ماجرا رو نمیبینه و میشه نوش پس از مرگ سهراب!