موضوعات داغ

فوت ۴۱۵۹ نفر در تصادفات ۳ ماه ابتدایی امسال

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس پلیس راهور ناجا ۷۰ درصد از جانباختگان سوانح رانندگی مربوط به جاده‌های کشور بوده و به همین منظور باید برای توسعه انضباط ترافیکی در کشور گام های موثری برداشته شود.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر عنوان کرد که آمار تصادفات، تلفات و جانباختگان به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده و مقرر شد دولت نیز اهتمام جدی برای کاهش تلفات داشته باشد. توسعه ناوگان پلیس نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
مطابق با آمار پزشکی قانونی تنها در سه ماهه نخست امسال ۴۱۵۹ نفر در تصادفات جان باخته که از این تعداد ۷۰ درصد از کشته متعلق به جاده ها و ۳۰ درصد باقی مانده نیز مربوط به درون شهر است. به طور متوسط روزانه ۲۵ نفر در صحنه تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند. چهار عامل اصلی سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی در وقوع سوانح رانندگی نقش اصلی را به عهده دارند.
هادیانفر در خصوص طرح سازماندهی موتورسیکلت سواران نیز توضیح داد که این دسته از وسایل نقلیه عامل نارضایتی مردم به خصوص در شهر تهران و سایر کلان شهرها بوده که باید هرچه زودتر با مشارکت مردم سازمان دهی شوند. در حدود ۴ میلیون از ۱۱ میلیون موتورسیکلت موجود در کشور فاقد پلاک بوده و باید تسهیلاتی ایجاد شود که به کمک آن پلاک ها سریع‌تر توزیع و خود موتورسیکلت و اسناد آن احراز شود. حدود ۴ میلیون موتورسیکلت سوار در کشور گواهینامه نداشته و این افراد نیز باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت گواهینامه خود اقدام کنند. حق بیمه برای موتور سیکلت حدودا ۴۰۰ هزار تومان است که با تقسیط بندی ای که بیمه ها پیش بینی کرده اند در ابتدا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از دارندگان موتورسیکلت دریافت و مابقی قسط بندی می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/5
بابا ۸۰ میلیونیم
نگرانی نداره
مگه اهمییتی داره اصلا؟
1398/5/5
عذلی برکت الله!