موضوعات داغ

فعلا مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمدید نمی‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلاً امکان تمدید مجدد مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک وجود ندارد.
به نقل از ایسنا، رضا رحمانی درباره وضعیت خودروهای دپو شده در گمرکات، بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توضیح داد که پیش از این یک مرتبه مهلت ترخیص این خودروها تمدید شده و با توجه به این که تعداد قابل ملاحظه ای از آنها نیز ترخیص شده‌اند فعلاً امکان تمدید مجدد مهلت ترخیص وجود ندارد.
وی در ادامه عنوان کرد که برخی از خودروهای دپو شده که ترخیص نشده اند دارای ظرفیت موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی بوده و برخی دیگر نیز ضوابط فنی را پاس نکرده و استاندارد آنها تایید نشده است. البته تعدادی از خودروهای مذکور مشکل قضایی داشته و ترخیص آن ها از حوزه اختیارات وزارت صنعت خارج است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/6
دیگه نطق مسئولین و وزراء داره خنده دار میشه !!!! خودرو های وارداتی ۲ دسته هستند : ۱) خودرو های چینی که ماشالا توسط نمایندگی ها و وارد کننده های شبه دولتی به طور عظیم با تیراژ بالا بدون هیچ مشکلی دارن وارد میشن و اصلا به فرض که پشت گمرک گیر کنن و ترخیص نشن هم هیچ تاثیری توی بازار ندارند !!! ۲) خودرو های غیر چینی (کره ای -ژاپنی -آلمانی و اگه خدا قسمت کنه ایتالیایی ) که با جرات میتوان گفت بی کیفیت ترین محصولاتشون باز هم از پژو ۴۰۵ و سمند و تیبا۲ و . . با کیفیت تر و استاندارد تر هستن پس وقتی این خودرو ها استاندارد های ۵۵ گانه ،محیط زیستی و .. . رو پاس کردند دیگه آزمایش تست خودرو های وارداتی فقط تلف کردن وقت و انرژی از همه ی افراد دخیل هست !!! وقتی تیبا۲ و سمند ضوابط فنی رو پاس کردند و استاندارد محسوب شدند دیگه با چه معیاری میشه یه ماشین آلمانی یا فرانسوی رو غیر استاندارد اعلام کرد ؟؟؟؟ پس اینقدر مردم رو عذاب ندین و با حرف زدنتون نمک رو زخم مردم نپاشین !!!! این چه بروکراسی هست که به این سیستم حاکم کردین !!! وارد کننده قانونی که خودتون قبولش دارین پول ماشین رو ۷ ماه پیش پرداخت کرده هنوز خودرو هاش ترخیص نشده !!!! چه دلیلی داره که خودرو ها ۶ ماه یا بیشتر توی گمرک شهید رجایی یا بندر لنگه باید بخوابن !!! وارد کننده خواب پولش رو میکشه رو قیمت ماشین و از مردم میگیره !! یعنی عقل وزیر و وزرا تو دولت به این مسائل نمیرسه !!! یا میرسه و خودشون رو میزنن به اون راه ! نمیدونم !!!