موضوعات داغ

استانداردهای ۸۵ گانه جدی گرفته نمی‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در حال حاضر استانداردهای ۸۵ گانه خودرو جدی گرفته نمی‌شود و این در صورتی است که خودروسازان باید این استانداردها را در خودروهای خود بکار ببرند تا خودروها ایمنی کافی داشته باشند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: خودرو باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا اعتماد در جامعه نسبت به محصولات داخلی ایجاد شود.
علت تردید در توقیف خط تولید پراید چیست؟
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس درباره صحبت‌هایی مبنی بر اینکه چرا در سال‌های اخیر خط تولید پراید متوقف نشده است، بیان داشت: بیشتر مصرف‌کنندگان پراید طبقه کم درآمد جامعه هستند و این خودرو منبع درآمد بسیاری از افراد است و علاوه بر آن پراید در کشورهای همسایه بازار خوبی داشت و برای همین مسئولان را برای توقف خط تولید پراید با تردید روبه‌رو کرده است.
غلام محمد زارعی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان باید خودرویی جایگزین پراید کنند که از یک سو قیمت آن برای قشر کم درآمد جامعه مناسب باشد و از سوی دیگر استانداردهای لازم را داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: خودروسازان کشور تمام تلاش خود را برای تولید محصولات متنوع بکار گرفته‌اند، اما کیفیت این محصولات مناسب نیست. خودروسازان باید به جای تنوع محصولات، خودرویی با کیفیت تولید کنند که قابل رقابت با چهارچرخ‌های خارجی باشد.
وی در پایان گفت: خودروسازان در چند سال اخیر تنوع محصولات خود را افزایش داده‌اند، اما به کیفیت آن توجه‌ای نداشته‌اند، در واقع پلت‌فرم‌های مختلفی طراحی شده اما به کیفیت توجه نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد