موضوعات داغ

نابود شدن دردناک فراری ۳۶۰ اسپایدر به دلیل واردات غیرقانونی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در فیلیپین همچنان شاهد تخریب خودروهای باارزش هستیم. این بار یک فراری ۳۶۰ اسپایدر توسط یک بولدوزر نابود شد – پایانی دردناک برای یک خودروی سوپراسپرت جذاب. تصاویر این تخریب در اینترنت منتشر شده، اما صدای ناخوشایند له شدن بدنه این خودرو در این ویدیو خیلی دردناک‌تر از تصاویر آن است.
دلیل این کار چه بوده است؟ دولت فیلیپین مواضع سخت‌گیرانه‌ای در قبال جرم و جنایت دارد، که شامل واردات غیرقانونی خودرو به این کشور هم می‌شود. هنوز جزئیات این قانون را نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد هزینه و مالیات واردات خودرو به این کشور خیلی زیاد هستند. این فراری هم به عنوان قطعات مجزای یک خودرو وارد این کشور شده تا مالیات یک خودروی کامل شامل آن نشود. در ویدیو مشاهده می‌شود که درهای خودرو قبل از تخریب توسط بولدوزر جدا شده‌اند. اینکه دلیل این کار چه بوده مشخص نیست، اما به هر حال این فراری بیچاره شانسی در برابر بولدوزر غول‌پیکر نداشت.
در سال‌های اخیر شاهد تخریب خودروهای غیرقانونی زیادی توسط دولت فیلیپین بوده‌ایم. مدل‌های مختلفی از مرسدس بنز و حداقل یک پورشه ۹۱۱ GT3 برخی از تلفات قبلی در این کشور بوده‌اند، اما این اولین بار است که این تخریب فقط شامل یک خودروی تنها می‌شود. مقامات رسمی تلاش می‌کنند به قاچاقچیان نشان دهند تلاش‌های آن‌ها برای واردات غیرقانونی منجر به نابودی کالاهای آن‌ها خواهد شد. اما وقتی خودرو مصادره می‌شود آن قاچاقچی در واقع کالای خودش را از دست داده است. چرا این خودروها به مزایده گذاشته نشده و از آن‌ها برای انجام امور خیریه استفاده نشود؟
چنین کارهایی قطعا توجه همگان را به خودشان جلب خواهند کرد. اما به نظر می‌آید این کار دولت فیلیپین تاثیری در واردات غیرقانونی خودروها نداشته و احتمالا این فراری آخرین سوپراسپرتی نباشد که شاهد تخریب دردناک آن خواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/6
وزیر محترم صنعت باید یاد بگیرد! اگر ایشان هم بجای اقدامات بسیار ضعیفی مثل بستن کامل واردات و انحصار صددرصدی خودرو، تمامی خودروهای بی کیفیت خارجی موجود در کشور به تقلید از روش کشور پیشرفته و صنعتی فخیمه فیلیپین، نابود می کرد، دیگر مشتی انسانهای فاسد و رفاه طلب، دبنال سوار شدن ماشیهای فوق لوکسی مثل هوندا، نیسان، فیات و ... نمی رفتن.