موضوعات داغ

خطوط تاکسی با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آگهی خرید و فروش خطوط تاکسی با قیمت‌های نجومی در سایت دیوار در صدر اخبار فضای مجازی گرفت و این موضوع واکنش مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری را در پی داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ کشور درباره قانونی بودن یا غیر قانونی بودن خرید و فروش خطوط تاکسی اظهار داشت: خطوط جزء معابر شهری محسوب می‌شود و شهرداری نمی‌تواند آن را به فروش برساند. وی ادامه داد: فعالیت در خطوط تاکسیرانی منوط به مجوز سازمان تاکسیرانی به تاکسیرانان است و شهرداری با همان مجوز می‌تواند خطوط تاکسیرانان را جابه‌جا کند.
وی در ادامه افزود: خرید و فروش خطوط تاکسی در قانون پیش‌بینی نشده، زیرا خطوطی که متعلق به شما نیست، قابلیت خرید و فروش ندارد.
مرتضی ضامنی در ادامه بیان داشت: فعالیت راننده در یک خط به واسطه صدور پروانه فعالیت سالانه برای رانندگان است که در ابتدای هر سال صادر می‌شود و در سایر ناوگان حمل و نقل کشور نیز فعالیت رانندگان به همین صورت است و تنها با نظر مدیریت شهری می‌تواند خطوط فعالیت خود را جابه‌جا کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ کشور در ادامه درباره جابه‌جایی خطوط رانندگان گفت: جابه‌جایی رانندگان در بین خطوط بر اساس صلاحیت مدیریت شهری و به تشخیص سازمان تاکسیرانی است. وی گفت: هر گاه زمان پروانه فعالیت به اتمام می‌رسد، با درخواست راننده و تصمیم نهایی مدیریت شهری، راننده می‌تواند در همان خط یا خطوط دیگر فعالیت کند.
وی درباره جابه‌جایی خطوط بین رانندگان گفت: معبری که متعلق به افراد نیست پس قابلیت خرید و فروش نیز ندارد و اگر خرید و فروشی در بین خطوط صورت گیرد، به معنای واگذاری خط به فرد نیست و مدیریت شهری می‌تواند حکم سالانه خود برای یک راننده را تغییر دهد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در ادامه تصریح کرد: البته من اعلام نمی‌کنم که خرید و فروش خطوط وجود ندارد، اما تا کنون به صورت رسمی گزارشی برای ما ارسال نشده است.
وی درباره سلسه مراتب بررسی شکایات گفت: شکایات ابتدا به شورای شهر و بعد به فرمانداری و در آخر به استانداری منعکس می‌شود.
وی در پایان بیان داشت: افرادی که حقوق آنها ضایع شده می‌توانند شکایت کنند تا شکایت آنها در کمیته تخلفات تاکسیرانی که از نماینده شورای شهر، نماینده مدیریت شهری و نماینده رانندگان تشکیل شده، بررسی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد