موضوعات داغ

انتخاب کلارکسون بین دو هاچ‌بک: مرسدس بنز A35 یا فولکس واگن گلف GTI ؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جرمی کلارکسون این هفته تصمیم گرفت به جای بیان تفکراتش درباره یک خودرو در مجله ساندی تایمز، دو رقیب را در مقابل یکدیگر قرار دهد. در حالی که کلارکسون در مقایسه خودروها روش خاص و عجیبی دارد (در فصل سوم گرند تور شاهد مقایسه یک سیتروئن C3 با یک فیل توسط او بودیم)، این منتقد خاص رقیب واقعی‌تری برای فولکس واگن گلف GTI TCR در نظر گرفته است: مرسدس AMG A35.
همان‌طور که کلارکسون می‌گوید، این دو خودروی پنج‌در چابک از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. قیمت آن‌ها تقریبا یکسان است، و فولکس واگن با قیمت ۳۵۳۰۵ پوندی فقط ۵۸۵ پوند ارزان‌تر از مرسدس است، و هردو خودرو موتور بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس دو کلاچه هفت سرعته دارند.
در بخش تفاوت‌های این دو خودرو، کلارکسون می‌گوید گلف GTI TCR در سرعت‌های بالا خودروی راحت‌تری بوده و رانندگی در آن سخت نیست.
در مقایسه، مرسدس در سرعت بالا خودرویی وحشی پر از جنب و جوش است، اما در کل خودرویی هیجان‌انگیز است. کلارکسون معتقد است مرسدس بنز A35 از این نظر در کنار رنو و هیوندای قرار می‌گیرد.
در بخش بهترین عملکرد، مرسدس شرایط بهتری دارد: موتور ۳۰۲ اسب بخاری مرسدس A35 حدود ۱۶ اسب بخار قویتر از فولکس واگن است و صفر تا صد مرسدس تمام چرخ محرک که در محدوده ۴.۷ ثانیه قرار دارد تقریبا ۱ ثانیه سریع‌تر از GTI TCR محورجلو است.
در حالی که نهایت سرعت این خودرو در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، مشتریان گلف می‌تواند با پرداخت پول بیشتر یک پکیج پرفورمنس روی خودرو نصب کنند که نهایت سرعت آن را تا ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت بالا می‌برد. البته به دلیل وزن بیشتر مرسدس، فولکس واگن نسبت قدرت به وزن بهتری دارد (۲۰۰ اسب بخار بر تن برای گلف در برابر ۱۹۴ اسب بخار بر تن در مرسدس).
با اینکه A35 و گلف TCR رقابت خیلی سختی با هم داشتند و انتخاب برنده بین این دو هات هاچ‌بک کار سختی است، اما کلارکسون از مقایسه این دو خودرو کاملا لذت برده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد