موضوعات داغ

جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار + جدول

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ارز در طی روزهای گذشته روند نوسانی به خود گرفته و در حال نوسان در کانال 12 و 11 هزار تومان است.
البته مقایسه نرخ ارز در روزهای جاری با هفته و ماه گذشته خبر از کاهش آن می دهد. همین موضوع خبر از نزولی شدن قیمت خودروهای وارداتی می دهد.
به نقل از دنیای اقتصاد، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نبود مشتری و رکود کامل بازار هم در کاهش قیمت ها تاثیر داشته است.
بعلاوه نکته حائز اهمیت دیگر ترخیص تعداد بالایی از خودروهای دپو شده در گمرکات کشور و عرضه آنها به بازار است که همین عامل نیز بی تاثیر نبوده است.
آنچه در ادامه می بینید قیمت روز تعدادی از خودروهای وارداتی در سطح بازار پایتخت طی روزهای اخیر است که ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد.
جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی

جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/8
کاهش قیمت خودرو به هیچ عنوان با کاهش قیمت ارز تناسبی نداشته و بیش از این ها باید کاهش یابد.
اگر قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومان هم تثبیت شود (حالا ۱۱ هزار تومان اصلا هیچی) یعنی قیمت ارز نسبت به اردیبهشت و خرداد ماه بیش از ۲۰ ٪ کاهش داشته (تقریباً از حوالی ۱۴۸۰۰ به حوالی ۱۲۲۰۰) در حالی که کاهش قیمتی که بر خودرو ها حادث شده حداکثر ۱۰٪ است و در برخی موارد از ۵٪هم کمتر است ! به طور مثال پژو ۲۰۶ تیپ۲ که در اوج قیمتها ۸۵ میلیون به فروش میرفت امروز ۷۹ میلیون قیمت خورده که معادل ۷٪ کاهش است و یا رنو کولئوس ۲۰۱۸ فول که در اوج قیمت خود ۹۱۰ میلیون قیمت داشت امروز ۸۵۰ میلیون معامله میشود که این هم مبین ۶٪ کاهش است ! در حالی که اگر قیمت خودروها متناسب با کاهش قیمت ارز کاهش می یافت (حدودا۲۰٪) باید پژو ۲۰۶ تیپ۲ به ۶۹ میلیون تومان و رنو کولئوس۲۰۱۸ فول به ۷۲۰ میلیون میرسیدند !!! قیمت خودروها در بازار امروز کشور معادل با دلار ۱۸ هزار تومانی است و اثر افزایش چند برابری نرخ ارز را پیشخور کرده اند !!!! یعنی اگر قیمت ارز مجدداً به کانال ۱۷-۱۸ هزار تومانی بازگردد باز هم جایی برای افزایش قیمتها در خودرو نیست.
1398/5/9
هوندا کو پس ؟