موضوعات داغ

راهکارهایی برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تا زمان اجرایی شدن طرح استفاده از کارت های سوخت شخصی با اولویت کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان تنها حدود ۱۰ روز زمان باقی مانده و شهروندانی که تاکنون موفق به دریافت کارت سوخت شخصی در این زمینه نشده اند باید هر چه سریعتر در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
به نقل از ایسنا، تا انتهای تیر ماه امسال ۷۷۰ هزار کارت سوخت در باجه معطلی پست مانده اند. این کارت ها برای مالکان وسایل نقلیه ارسال شده اما تحویل گرفته نشده اند و به همین دلیل به پست بازگشته اند. کارت‌های مذکور طبق قرارداد چند ماه در شرکت پست مانده و پس از آن به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بازمی‌گردند.
بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت، ورود کد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قبض پستی، در قسمت رهگیری مرسولات سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir است. متقاضیان می‌توانند پس از اطلاع از محل دقیق نگه‌داری کارت سوخت خود با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و مالک خودرو، به آدرس ذکر شده مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.
مالکینی که نیازمند دریافت کارت سوخت المثنی هست باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود و خودرو به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+۱۰) مراجعه کنند.
برای حذف رمز کارت سوخت نیز مالک وسیله نقلیه یا وکیل وی با ارائه وکالت نامه محضری و یا برگه انحصار وراثت می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر پرتکرارترین سوالات مطرح شده در حوزه کارت سوخت و پاسخ آنها:
در صورتی که مالک خودرو، سیم کارت تلفن همراه به نام خود نداشته باشد، چگونه باید ثبت نام کند؟
الزاما برای ثبت نام اینترنتی باید شماره تلفن همراه به نام مالک باشد و در غیر این صورت برای ثبت نام باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه شود.

در صورت فوت مالک خودرو و عدم تغییر مالکیت، چگونه می‌توان برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کرد؟
برای این موضوع باید پس از انحصار وراثت از طریق دفاتر پلیس +۱۰ و برابر ضوابط قبلی اقدام کند.

در صورتی که کارت سوخت داشته باشیم اما رمز آن را فراموش کرده باشیم چکار کنیم؟
مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برای آن‌ها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام کارت المثنی ندارند. چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارت‌های سوخت است.

مالکان خودروها و موتورسیکلت‌های قولنامه‌ای برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی چگونه باید اقدام کنند؟
مالکان خودرو و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و پس از ارائه اسناد قطعی نقل و انتقال نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

اگر کارت سوخت داشته باشیم باز هم امکان ثبت نام در سامانه وجود دارد؟
مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند، در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

اگر کارت سوخت خود را گم کرده باشیم چه باید بکنیم؟
با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) یا دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه از چهار طریق سامانه خدمات همراه دولت، ایران اپس، کافه بازار و اپ استور و یا در غیر این صورت با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌توان ثبت نام کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد