موضوعات داغ

تردد دوچرخه در خط ویژه ممنوع

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر موافقت پلیس راهور تهران برای تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه، اعلام کرد: خبر منتشر شده کذب و دروغ است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، بر اساس بند ۴۹ ماده ۱ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، خطوط ویژه فقط برای تردد وسایل نقلیه مجاز مانند اتوبوس به منظور سهولت در جابه‌جایی مسافران با استفاده از حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات امدادی و انتظامی است و ورود وسایل نقلیه دیگر از جمله دوچرخه به خطوط ویژه ممنوع است.
شهروندان تهرانی که از دوچرخه برای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند باید از تردد در خطوط ویژه خودداری کنند و از مسیرهای مجاز و عمومی تردد کنند. همچنین لازم است مدیریت شهری مسیرهای ویژه‌ای برای دوچرخه‌سواران در نظر بگیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/13
واقعا جای تاسف داره ، دوچرخه سواری که نه آلایندگی داره نه ترافیک درست میکنه به جای تشویقش محرومش میکنن از امکانات ! اون وقت ماشین انتظامی بیاد همینطوری رد شه . این تصمیمات عجیب رو کی میگیره جالبه ؟
1398/5/13
نه اینکه تو این چند ۱۰ سال برای دوچرخه سوارها مسیری درست کردند که ایمن باشه و موتور یا عابر پیاده توش تردد نکنه! نه اینکه قوانین مناسبی برای دوچرخه سوارها نوشتند!