موضوعات داغ

داستان احتکار لوازم یدکی خودرو چیست؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار لوزام یدکی شاهد احتکار در این حوزه هستیم. البته در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های تحویل لوازم یدکی درب منزل به قدری افزایش خواهد یافت که دیگر وضعیت احتکار کنندگان مناسب نخواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: در حال حاضر دلالان وارد بازار لوازم یدکی خودرو شده‌اند و قطعات را با قیمتی بیشتر به فروش می‌رسانند. وی در ادامه افزود: اکنون فضا در حال گسترش فروشندگان اینترنتی لوازم یدکی بوده و مردم می‌توانند به راحتی و درب منزل لوازم یدکی خود را دریافت کنند. پس به فروشندگان توصیه می‌کنیم که انصاف داشته باشند و اجناس خود را به مردم ارائه دهند، وگرنه بازار جدیدی برای فروشندگان اینترنتی به وجود خواهد آمد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره فروش اینترنتی قطعه‌سازان گفت: در چند ماه آینده وضعیت قطعات خودرو بهبود خواهد یافت. خودروسازان نیز به صورت مستقیم اجناس خود را به مصرف‌کنندگان خواهند فروخت. در مورد قطعه‌سازان نیز باید گفت که با وجود افزایش قیمتی که دلالان به وجود آورده‌اند، آنها نیز به فکر فروش اینترنتی محصولات خود هستند تا به وسیله پیک موتوری به دست مشتریان خود برسانند.
محمدرضا منصوری در ادامه درباره احتکار قطعات کمیاب بیان داشت: قطعاتی که در داخل تولید می‌شود نیازی به واردات ندارند و می‌توان به راحتی این قطعات را تامین کرد. در بخش قطعات خودروهای وارداتی و قطعات کمیاب با توجه به افزایش نرخ ارز، افرادی برای سود بیشتر دست به احتکار زده‌اند و شاید در حال حاضر سود کنند، اما در آینده بساط آنها جمع خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد