موضوعات داغ

سیر تکامل ۶۰ ساله بهترین‌ مدل‌های فراری را در ۵ دقیقه تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
برندهای کمی قادر هستند با تاریخ عملکرد فراری رقابت کنند، چه یک ماشین GT موتور جلو باشد یا یک خودروی سوپر اسپورت موتور وسط. به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر شده که بهترین‌های فراری را طی دهه‌های گذشته همراه با مشخصات جالبی از هر مدل نشان می‌دهد.
این ماجراجویی با چیزی که گرانقیمت ترین خودروی فروخته شده در یک مزایده است آغاز می‌شود، که سال ۲۰۱۸ با قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد. فراری 250 GTO محصول ۱۹۶۲ در زمان خودش به لطف طراحی جذاب و موتور V12 کلمبو ۳ لیتری که توان ۳۰۰ اسب بخاری تولید می‌کرد به یک افسانه تبدیل شد. این خودرو زمانی چنین قدرتی داشت که خودروهای دوبرابر سنگین‌تر از آن فقط نیمی از این قدرت را به عنوان استاندارد در اختیار داشتند. با اینکه فراری 250 GTO تنها خودروی موتور جلوی لیست است و فقط ۳۶ مدل از آن ساخته شده، اما در اینکه یکی از بهترین‌های فراری است شکی نیست.
سپس به سراغ 288 GTO معمولا نادیده گرفته شده می‌رویم و پس از آن شاهد فراری F40 افسانه‌ای هستیم. در این بخش واقعا جالب است که این دو سوپر اسپرت دهه ۸۰ چقدر شبیه یکدیگر بوده‌اند. با شباهتی کمتر اما همچنان جذاب، فراری F50 با موتور V12 قرار گرفته که پایانی برای دوران آنالوگ فراری است.
فراری انزو ۲۰۰۳ نه تنها طوفان جدیدی در قرن جدید برای اسب مغرور به پا کرد، بلکه ظهور سیستم‌های کامپیوتری برای کمک به راننده در این خودرو به بهترین شکل مورد استفاده قرار گرفت. سال ۲۰۱۳ لافراری پرشی تکاملی نسبت به انزو داشت و با پیشرانه هیبریدی خودش توان ترکیبی ۹۶۳ اسب بخاری تولید می‌کرد، که از یک سیستم کامپیوتری برای کنترل بخش‌های مختلف خودرو تا مدیریت کشش و پایداری بهره می‌برد.
آخرین خودرو در این سیر تکاملی SF90 Stradale است. Stradale اولین مدل فراری پس از F40 است که از یک موتور V8 به جای V12 استفاده می‌کند، اما پیشرانه هیبریدی قابل شارژ آن هر چهار چرخ را به حرکت درمی‌آورد. این خودرو با توان کلی ۹۸۶ اسب بخاری در واقع قدرتمندترین فراری جاده‌ای تاریخ است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد