موضوعات داغ

گردهمایی پژو 206 و پژو 207، بچه شیرهای فرانسوی در آبشار تهران

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
بعد از ظهر روز گذشته پارکینگ مجموعه آبشار تهران میزبان تعداد زیادی پژو 206 و 207 بود که بخش قابل توجهی از آن‌ها دستخوش تغییرات ظاهری و فنی بسیاری شده بودند که همین موضوع باعث شده بود جذابیت این گردهمایی دوچندان شود. پژو 206 که از اوایل دهه 80 خورشیدی وارد بازار ایران شد، به دلیل داشتن ظاهری اسپرت و جوان‌پسند و همچنین مشخصات فنی قابل قبول، مورد استقبال خریداران قرار گرفت.
این هاچ‌بک فرانسوی که در ابتدا با تیپ‌بندی مختلفی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به بازار راه پیدا کرد، به همین خاطر طیف بسیار وسیعی از مخاطبان به سراغ آن رفتند. از تیپ یک گرفته که ساده‌ترین تیپ آپشنی این خودرو محسوب می‌شد تا تیپ شش که مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری TU5 و جعبه‌دنده اتوماتیک 4 سرعته AL4 بود. اما اکنون ایران‌خودرو این محصول را تنها با دو تیپ 2 و 5 به بازار عرضه می‌کند.

گردهمایی بچه شیرهای فرانسوی در آبشار تهران

گردهمایی بچه شیرهای فرانسوی در آبشار تهران

محبوبیت پژو 206 نزد ایرانیان موجب شد که تنها چند سال پس از عرضه آن به بازار، مدیران این شرکت به فکر طارحی و تولید نسخه سدان آن باشند که این امر نیز محقق شد و نسخه صندوقدار آن با پسوند SD راهی بازار شد. از سوی دیگر اواخر دهه 80 شاهد عرضه نسخه ارتقا یافته آن با نام 207 به بازار بودیم که در واقع این نسخه در بازار جهانی با نام پژو 206 پلاس شناخته می‌شود که از لحاظ ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی با پژو 207 دارد.
این خودرو در واقع از لحاظ امکانات رفاهی و مشخصات فنی دقیقا مشابه پژو 206 تیپ 5 بوده که تنها در جزئیات طراحی ظاهری و داخل کابین با یکدیگر تفاوت دارند. 207 نیز به دلیل ظاهر اسپرت و بروزتری که داشت، توانست به سرعت در میان جوانان شناخته شود و به خودرویی پرفروش در بازار تبدیل شود. اما این روند چندان پایدار نبود و با آغاز دور اول تحریم‌های بین‌المللی شاهد حذف این محصول از سبد محصولات ایران‌خودرو در سال 91 بودیم. اما پس از گذشت حدودا 5 سال، 207 مجددا با ظاهری مدرن و بروزتر در اواخر سال 95 پا به عرصه رقابت گذاشت و توانست مجددا همان موفقیت قبلی خود را بدست آورد.

گردهمایی بچه شیرهای فرانسوی در آبشار تهران

گردهمایی بچه شیرهای فرانسوی در آبشار تهران

نکته قابل توجهی که این روزها در مورد پژو 206 و 207 وجود دارد، تمایل بسیار زیاد جوانان برای تیونینگ کردن این خودرو است. از همین رو لوازم افترمارکتی برای آن در بازار به وفور یافت می‌شود. به همین خاطر در گردهمایی‌های این چنینی شاهد حضور نمونه‌های بسیار خاص و جذابی هستیم که بعضا ممکن است مالک‌اش به اندازه ارزش خود خودرو، لوازم جانبی ظاهری و فنی روی خودروی خود نصب کرده باشد که این مضووع برای علاقه‌مندان به خودروهای تیون شده بسیار حائز اهمیت است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/12
faghad be darde engine swap mikhore vagarna ashghali bish nis(khodam daram ke migam hers nazanid)XD
1398/5/12
زرت بچه شیر چینی ، ایرانی اسم مناسبی براشون ، یا حضرت توهم