موضوعات داغ

رقابت صفر تا 200 کیلومتر بر ساعتی مرسدس A45 و آئودی RS3

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رقابت مرسدس بنز A45 با آئودی RS3 مسابقه‌ای است که دوست داریم آن را ببینیم، اما تاکنون رخ نداده است. اما دوست داشتیم به شما نشان دهیم این دو خودرو چقدر تفاوت کمی با هم دارند و هر کدام چقدر سریع هستند. می‌دانیم که مرسدس A45 جدید و جذاب است و ۲۰ اسب بخار بیشتر از آئودی توان دارد، پس قبل از اینکه ادامه دهیم بگذارید ببینیم چرا این تفاوت به مرسدس از نظر سرعت برتری خاصی نمی‌دهد.
مرسدس گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند در حالی که آئودی با یک سیلندر بیشتر فقط می‌تواند ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مقدار در ۱۷۰۰ دور بر دقیقه برای آئودی در دسترس است، اما A45 در همین محدوده دور موتور فقط ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
البته خودرو هرگز حین راه‌ اندازی دور موتور ۱۷۰۰ دور بر دقیقه ندارد، اما این حقیقت هنوز پابرجاست که آئودی عمدا گشتاور کاملش را در مقدار دور موتور کم ارائه می‌کند و تقریبا آن را تا خط پایان ثابت نگه می‌دارد. A45 هم عمدا این کار را نمی‌کند. آ‌ام‌گ موتور را طوری ساخته تا گشتاور تا دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه به نقطه اوج خودش نرسد. اگرچه این کار به زمان شتاب کمکی نمی‌کند، اما باعث ایجاد احساس بهتری در خودرو برای راننده می‌شود.
نکته دیگری که به کمک RS3 آمده وزنش است که با ۱۵۳۰ کیلوگرم حدودا ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس است و در دمای خنک‌تری در انگلستان تست شده است. A45 هفته گذشته در اسپانیا با دمای ۳۰ درجه گرم‌تر تست شد، که برای کشش تایر بهتر اما برای احتراق موتور خوب نیست – تصور کنید چه فشاری به خنک کننده موتور آمده است.
به هر حال ارقام به دست آمده از این رقابت به شکل زیر هستند.
رقابت مرسدس A45 و آئودی RS3

رقابت مرسدس A45 و آئودی RS3

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد