موضوعات داغ

مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با مناطق دیگر کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مناطق آزاد به نقاطی گفته می‌شود که از نظر مالیاتی، گمرک و عوارض معاف هستند و تشریفات دست و پا گیر وجود ندارد و صادرات و واردات نیز به سهولت انجام می‌گیرد. در مطلب زیر چند منطقه آزاد و شرایط خودروهای آنجا ذکر شده است.
منطقه آزاد جزیره کیش
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور، نمی‌توان به طور قطع در مورد قیمت خرید یا فروش خودروها در مناطق آزاد اظهار نظر کرد، اما مطمئنا قیمت این خودروها نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت است. در این منطقه اشخاص می‌توانند یک خودروی گران قیمت را با نصف قیمت خریداری کنند. در این منطقه آزاد کسی نمی‌تواند خودروها را خارج کند. سالانه افراد زیادی برای سوار شدن این خودروها به صورت اجاره‌ای و ساعتی به کیش سفر می‌کند. در این جزیره نه تنها خودرو ارزان است بلکه خودروهایی وجود دارد که تا کنون در بازار ایران ندیده‌اید.
منطقه آزاد جزیره قشم
جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران محسوب می‌شود. این جزیره همانند جزیره کیش جزو مناطق آزاد کشور است. این جزیره توسط تنگه کلارنس از خاک ایران جدا می‌باشد. جزیره قشم میان خلیج فارس و اقیانوس هند قرار دارد. در این جزیره می‌توانید خودروهای لوکسی را ببینید که برخی از آنها در داخل کشور یافت نمی‌شود. جزیره قشم یکی از مراکز تجاری معتبر میان آسیای غربی و شبه جزیره عربستان و سواحل شرقی آفریقا است.
مناطق آزاد آذربایجان شرقی
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی و در ۱۳۷ کیلومتری تبریز واقع شده است. ارس در مجاورت دو کشور ارمنستان و آذربایجان قرار دارد که یکی از بهترین موقعیت‌ها در این منطقه محسوب می‌شود. در این منطقه خودروهای لوکس با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسند و برای آنها پلاک مخصوصی نصب می‌شود. این خودروها حق تردد در سایر نقاط کشور را ندارند و مختص خودروهای مناطق آزاد است. البته این خودروها می‌توانند در مرکز استان شهر تبریز تردد کنند.
قیمت خودروهای لوکس بسیار پایین‌تر از سایر نقاط کشور است. باید بدانید که ورود خودروها از این مناطق آزاد به سایر نقاط کشور ممنوع است. این ممنوعیت باعث تصادی شدن قیمت خودروهای لوکس در این مناطق شده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/16
دقیقا می شه مصداق بارز خود تحریمی رو تو این مقاله دید! واقعا چقدر بدبختیم ما که گیر یه مشت بنجل ساز انحصارگر افتادیم!
1398/5/16
بهتره بنویسید (( مقایسه قیمت خودرو در مناطق آزاد با مناطق محروم و تحت فشار))
1398/5/16
تهران و شیراز و مشهد و اصفهان و کرمان و یزد مازندران و گیلان و شمال و جنوب کشور مناطق محروم هستن آیا؟ بعد دوست عزیز فرضا ماشین 1.5 میلیاردی پلاک ملی تو منطقه ازاد 700 800 تومن قیمتشه شما همون 700 800 داری ؟ اون قدیم بود با 80 تومن میشد تو منطقه ازاد ماشین کره ایی خرید الان زیر 200 تومن دیگه ماشین بدرد بخوری تو منطقه ازاد نیس همون 200 تومن 98 درصد مردم ایران برای خرید خودرو ندارن پس یکم فکر کنین بعد نظر بدین
1398/5/16
هه هه هه مناطق آزاد اینن دیگه از صبح تا شب از فقط پیامک واریز میاد واسشون اونا هم نمیدونن چیکار کنن میرن ا ز این ماشین خوشگلای آلمانی میخرن...خوش بحالشون نه اینکه فکر کنی اکثر مردم پراید و پژو سوارن ها نه فقط بنز. اوونا اصن یه مملکت دیگه محسوب میشن اونجا دلار هزار تونمه و گل و بلبل. تو اون مناطق دقیقا مث اسمش همه مردم آزادن که بین بنز بی ام و لکسوس انتخاب کنن. بدبخت اونایی که تو مناطق تحت فشار بسر میبرن
1398/5/18
پاسخ با آقای حسین :
دوست عزیز ، اولاً؛ منظور از واژه ی محروم در کامنت بنده محروم بودن از حیث قدرت انتخاب و تنوع ماشین ها و برند های موجود هست علیرغم تمکن مالی !
ثانیا ؛ بنده الان حاضرم ۷۰۰ تومان که هیچ ۱ یا بیشتر پرداخت کنم اما پشت ماشینی که دوست دارم بشینم ولی متاسفانه نمیشه ! و این یعنی محروم بودن از یک حق مسلم !
ثالثاً؛ اطلاعات شما در مورد ماشین و مناطق آزاد غلط و ناکافی است !!! آشغالهای چینی و کره ای که در همه جا فراوان اند نیاز به مناطق آزاد نیست ! شما الان توی کیش یا حتی تبریز میتونی با ۴۵۰ میلیون شورولت کامارو ۲۰۱۴ سوار شی !!! که توی سرزمین های اصلی شما اگه ۲ میلیارد هم بدی از این لذت محرومی !!! توی کیش شما میتونی با ۷۰۰ میلیون هامرH2 سوار شی که در تهران فقط ۲ مورد پلاک ملی مدل ۲۰۰۷ وجود داره ازش و توی عباس آباد بالای ۴ میلیارد قیمت گذاشتن واسش ! فقط چون از حضور ماشینها محرومیم !!!
1398/5/16
باسلام من که هر چی به متن توجه کردم چیزی از مقایسه قیمت بنادر آزاد با سایر مناطق کشور ندیدم اینو که همه می دونن ماشین تو بنادر آزاد ارزونتره!!!!!؟؟؟؟
1398/5/16
مملکتی که صنعتش زیرصفره مجبوره برای تامین پول موردنیاز نیروهای خودی و وفادارش مردم عادی رو با انواع و اقسام قوانین اشتباه تیغ بزنه