موضوعات داغ

واردات خودرو بدون خروج یک ریال از کشور!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره آزادسازی واردات خودرو اظهار داشت: ما دائما در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم و حتی با رئیس‌جمهور و معاون اول نیز مکاتباتی داشته‌ایم تا فکری برای مجموعه واردکنندگان خودرو داشته باشند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: پس از خروج تمامی خودروهای مانده در گمرک، صنف واردکنندگان خودرو تعطیل خواهد شد و سرمایه‌های مادی و معنوی از بین می‌رود و احیای مجدد آن بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود. در حال حاضر ما در حال از دست دادن یک صنف اقتصادی به دلیل تصمیمات اشتباه هستیم. وی در ادامه افزود: متاسفانه در شرایط فعلی و بحث محدودیت‌های ارزی، کسی جرات حمایت کردن ندارند.
استفاده از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه بیان داشت: ما پیشنهاداتی برای واردات خودرو بدون نیاز به ارز را مطرح کرده‌ایم. در این پیشنهاد ما می‌توانیم از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور در شرایط تحریمی استفاده کنیم. در این پیشنهاد اعلام کرده‌ایم که حتی یک ریال از کشور خارج نمی‌شود. شاخص بودن خودروهای وارداتی و پیشرو در ارائه مدل‌های نو به کشور در صنعت خودروسازی در حال حاضر مطرح است. ما باید راه ورود چنین خودروهایی را باز بگذاریم تا مردم با تکنولوژی روز خودرویی دنیا آشنا شوند.
دادفر در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال تا زمانی که با خودروهای هیدروژنی یا هیبریدی آشنا نشده باشید به سمت آن نخواهید رفت. با اعمال محدودیت‌ها بر واردات خودرو، باعث می‌شود ما از این تکنولوژی‌های روز دنیا عقب بمانیم و دنبال آن نرویم. اگر الان در کشور می‌گویند که خودروسازان به سمت خودروهای هیبریدی یا برقی بروند، علت آنست که شاهد چنین خودروهایی در کشور بوده‌ایم و این در شرایطی است که خودروهای هیبریدی در دنیا زیاد جدید نیستند.
وی در پایان گفت: در حال حاضر مردم علاقمند به خودروهای گیربکس اتوماتیک هستند و این موضوع به این دلیل است که بیش از ۲۰ سال واردکنندگان خودرو در حال واردات این خودروها هستند. همچنین در سه سال گذشته حرکت بزرگی به سمت خودروهای نو با تکنولوژی روز دنیا در ایران داشته‌ایم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد