موضوعات داغ

معاون فرهنگی قوه قضاییه از احتمال رد حکم دیوان عدالت اداری خبر داد

عکس مطلب اول
اعلام حکم دیوان عدالت اداری در مورد صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، به موضوع داغ خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. در همین زمینه، معاون فرهنگی قوه قضاییه در اظهار نظری اعلام کرد: موتورسواری بانوان از نظر شرعی و فقهی اشکالی ندارد، اما اگر با عفاف آنها منافات پیدا کند، اشکال دارد. چرا که به گفته حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، موتورسواری ممکن است باعث شود که حجاب بانوان کمتر رعایت شود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه، انتشار حکم بدوی دیوان عدالت اداری در رسانه‌ها را موجب التهاب افکار عمومی دانست و احتمال داد که این حکم در تجدید نظر، رد خواهد شد. وی آسان کردن شرایط اخذ گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان را وظیفه دولت دانست، که پس از آن راهنمایی و رانندگی نیز می‌تواند براساس قانون جدید، گواهینامه صادر کند. حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به مواد قانونی در این خصوص افزود: در ماده بیستم قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی ذکر شده قوانینی که برای خودروهای سواری وجود دارد در خصوص موتورسواران نیز صدق می‌کند اما این ماده، تبصره‌ای دارد که راهنمایی و رانندگی موظف است تنها برای مردان گواهینامه رانندگی موتور را صادر کند لذا بر اساس این قانون صدور گواهینامه برای غیر مردان جایز نیست.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون فرهنگی قوه قضاییه در مورد راهکار استفاده از این وسیله کم هزینه برای بانوان گفت: موتورهایی در دنیا طراحی شده است که به راحتی واژگون نمی‌شود یا نشستن بر روی آن آسان است و امنیت، عفاف و حجاب آن بالاتر است. همچنین لباس‌هایی برای موتورسواران حرفه‌ای طراحی شده است که برای زنان حجاب کاملی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد