موضوعات داغ

اداره ایمنی آمریکا، از تسلا خواست تا ادعاهای واهی ایمنی را کنار بگذارد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اخبار تازه‌ای که در رسانه‌های آمریکا منتشر شده، اداره ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA، طی اخطاریه‌ای که به تسلا عرضه کرده است، از این شرکت خواسته تا از انتشار ادعاهای واهی در مورد ایمنی خودروهایش دست بردارد، و در مورد انتشار این ادعاها به تسلا هشدار داده است.
مطابق ادعای تسلا، نتایج تست تصادف تسلا مدل 3 بسیار شگفت انگیز بوده است و این خودرو توانسته کمترین میزان آسیب به بدنه خودرو، در بین خودروهایی که تاکنون توسط تست‌های NHTSA مورد بررسی قرار گرفته‌اند را به نام خود ثبت کند. مطابق آمار و اطلاعات رسمی، تست تصادف بدنه تسلا مدل 3 در ماه اکتبر سال گذشته انجام شده است.
اندکی پس از آن‌که ادعای تسلا در مورد مقاومت بسیار بالا و فراتر از انتظار بدنه تسلا مدل 3 منتشر شد، اداره ایمنی آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: ایمنی تسلا مدل 3 فراتر از انتظار و بسیار بالا نبوده و تاکنون هیچ خودرویی موفق نشده به استاندارد ایمنی بدنه پنج ستاره این موسسه دست پیدا کند. خبرگزاری آزاد Plainsite تصاویری را به تازگی از پس زمینه تست تصادف بدنه تسلا مدل 3 منتشر کرده، که تصاویر نشان می‌دهد میزان مقاومت بدنه خودرو تفاوت قابل توجهی با ادعاهای تسلا دارد.
در اخطاریه NHTSA به ایلان ماسک، مالک تسلا، ضمن هشدار نسبت به انتشار ادعای واهی در مورد ایمنی بالای بدنه خودرو، به سایر ادعاهای دروغین که پیش‌تر توسط تسلا در مورد ایمنی خودروهایش منتشر گردیده، اشاره شده و از تسلا خواسته شده تا انتشار این قبیل اخبار و ادعاهای دروغین را متوقف کند.
با این وجود، تسلا ادعای NHTSA را رد کرده و همچنان ایمنی بدنه خودروی خود را پنج ستاره، یعنی بالاترین حد ممکن می‌داند. تسلا در ادامه اضافه کرد: انتشار اطلاعات عادلانه و واقعی، حق مشتریان ما و وظیفه ماست تا از ایمنی خودرویی که سوار می‌شوند، اطلاع حاصل کنند. تسلا مدل 3 ، چندی پیش توسط موسسه انکپ استرالیا، یا ANCAP مورد بررسی قرار گرفت و با کسب نمره 94 از 100، موفق به کسب پنج ستاره ایمنی و دریافت عنوان ایمن ترین خودروی تست شده تابحال گردید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد