موضوعات داغ

صلاحیت روانی رانندگان حیوان‌آزار بررسی می‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته‌های معاون اجتماعی پلیس راهور علاوه بر برخورد قانونی، سلامت روانی رانندگان حیوان آزار نیز بررسی می شود.
به نقل از مهر، سرهنگ عین الله جهانی ضمن اشاره به تصاویر انتشاری از یک خودرو در حومه یاسوج که راننده آن با اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی مبادرت به بستن یک قلاده حیوان به عقب خودرو و کشیدن آن در سطح آسفالت در انظار عمومی کرده عنوان کرد پلیس استان مربوطه علت و چگونگی این اقدام غیر انسانی را بررسی و اقدامات لازم در خصوص راننده پراید را اجرایی خواهد کرد.
وی در ادامه توضیح داد که پس از شناسایی راننده، ابتدا انگیزه وی از انجام این کار مورد بررسی قرار گرفته و سپس این راننده از حیث روانی و شخصیتی در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت اثبات عدم صلاحیت روانی وی، تصمیم مقتضی در خصوص ادامه رانندگی نام برده یا ابطال و ضبط گواهینامه او اتخاذ خواهد شد.
معاون اجتماعی راهور در انتها افزود هر چند رانندگی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی حق آحاد جامعه است اما مشاهده اعمالی از قبل حیوان‌آزاری که موجب تشکیک به عدم صلاحیت روانی رانندگان می شود می توانند سبب ابطال و ضبط گواهینامه افراد شود و این موضوع بر اساس اختیارات قانونی پلیس است.
مستند به ماده 679 قانون مجازات اسلامی، اقدام غیر قانونی این راننده از سوی مراجع قضایی و انتظامی نیز قابل پیگرد قانونی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/22
احسنت درود بر شما واقعا كاره درستيه من بودم اعدامشون ميكردم با حيوانات مهربان باشيد