موضوعات داغ

تصمیم فورد برای تغییر فضای کاری کارکنانش در کارخانه‌ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مثل بسیاری از خودروسازان، فورد هم متحمل یک دگرگونی خواهد شد. اما یکی از مهم‌ترین تغییرات برای فورد این است که کارخانه‌های خودش را به مکان‌های بهتری برای کار کردن تبدیل کند. مایکل میکولا مهندس ارشد تولید پیشرفته که مسئولیت این کار را برعهده دارد در این باره گفته است:
الگویی نامناسب به وجود آمده که ورود به کارخانه‌ها مثل رژه مرگ است، و وقتی وارد آن شوید دیگر نمی‌توانید از آن خارج ‌شوید. یکی از چیزهایی که دوست داریم به مردم آموزش دهیم این است که محیط تولید کاملا تغییر کرده و به فضایی جالب و مهیج تبدیل شده است.
این شامل استفاده از داده‌ها و سیستم‌های مرتبط برای تولید سریع‌تر و بهینه‌تر خودروها می‌شود. این همچنین شامل نوآوری‌های جدیدی در کارخانه‌های فورد در سراسر دنیاست، مثل بازرسی‌های پهپادی کارخانه‌ها در اروپا؛ استفاده از ربات‌ها برای کمک به کارکنان برای انجام وظایف سخت و تکراری، و پوشیدن ابزار محافظتی برای جلوگیری از آسیب دیدن کارکنان.
این تلاش زمانی صورت گرفته که فورد قصد دارد محصولات جدیدی تولید کند. این خودروساز در حال ورود به بازارهایی مثل شاتل‌ها، اسکوترها و دوچرخه‌های برقی است تا کسب‌وکار خودش از تولید و فروش خودروهای جدید را تکمیل کند.
جیم هکت که سال ۲۰۱۷ رئیس فورد شد چشم‌اندازی از یک شهر متصل ترسیم کرد که در آن خودروها با زیرساخت‌ها و دیگر ابزار مرتبط مکالمه می‌کنند. هکت این برنامه را خودروهای هوشمند برای دنیای هوشمند می‌نامد.
سال گذشته این خودروساز مرکز تولید پیشرفته‌ای با هزینه ۴۵ میلیون دلاری ساخت که در آن از تکنولوژی پرینت سه بعدی، واقعیت افزوده و مجازی، ربات‌ها و دیگر فرآیندها استفاده شده است.
فورد در تلاش برای تولید قطعات ترمز با پرینتر سه بعدی برای موستانگ شلبی GT500 جدیدش است. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند باعث صرفه جویی ۲ میلیون دلاری برای این خودروساز شود.
میکولا درباره هدف فورد گفته است:
هدف ما ایجاد کارخانه فرداست، اما قصد داریم آن را امروز به وجود آوریم. این کسب‌وکار به چنین چیزی نیاز دارد، بازار نیازمند این کار است و مشتریان از آن بهره خواهند برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد