موضوعات داغ

تانک رضوانی با موتور دوج دیمن وارد بازار می‌شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از گذشت مدت‌ها که از سلطه شاسی بلندهای ترکیبی بر بازار خودرو جهان می‌گذرد، شاهد عرضه یک SUV فوق العاده جذاب و قدرتمند هستیم که تمامی نظرها را معطوف خودش کرده است. تانک رضوانی بر اساس پلتفرم و شاسی جیپ رنگلر شکل گرفته و از موتور هزار اسب بخاری دوج دیمن برای کسب قدرت استفاده می‌کند. در حالی‌که جیپ رنگلر معمولی را می‌توان با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار آمریکا خریداری کرد، برای خرید تانک رضوانی به چندین برابر این مبلغ نیاز دارید، چرا که مدل پایه تانک رضوانی، 155 هزار دلار قیمت دارد. برای خرید مدل ارتشی _ زرهی تانک رضوانی، بازهم باید مبلغ بیشتری پرداخت و برچسب قیمتی این مدل، 295 هزار دلار است. بالاترین نسخه، یعنی تیپ فلگشیپ یا پرچم‌دار نیز با قیمت 349 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.
تانک رضوانی

تانک رضوانی

البته پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای خودرویی به غایت خاص، چندان سخت نخواهد بود. علاوه بر ویژگی‌های نظامی، تانک رضوانی با استفاده از پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ دوج دیمن، که قدرت 1000 اسب بخار و گشتاور 1180 نیوتون متر را به چرخ‌ها می‌فرستد، به قدرتمندترین شاسی بلند ترکیبی جهان تبدیل شده است. آپشن‌های خاص، که در تیپ‌های گران قیمت وجود دارند، این خودرو را بازهم خاص‌تر از گذشته می‌کنند. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب حرارتی 6500 دلاری، پلکان اتوماتیک جانبی 2500 دلاری، و سیستم نورپردازی داخلی 2500 دلاری اشاره کرد. علاوه برآن، مشتری می‌تواند سیستم تعلیق خارج جاده‌ای فاکس با قیمت 12500 دلار، تریم داخلی چرمی به قیمت 5500 دلار و سیستم صندلی گرمکن و سردکن را در تانک رضوانی خود داشته باشد. افزایش آپشن‌ها و امکانات تانک رضوانی، تا سطح 400 هزار دلار امکان پذیر است و اگر مالک بخواهد خودرو خود را خاص‌تر کند، می‌تواند ویژگی‌هایی همچون سیستم صوتی 12500 دلاری، دوربین‌های جانبی 850 دلاری، باتری دوگانه 2500 دلاری، مخزن سوخت کمکی 7500 دلاری و نورپردازی سقف 6250 دلاری را سفارش دهد که تنها در برخی تیپ‌های رولزرویس قابل دسترسی هستند.
تانک رضوانی

تانک رضوانی

البته تنها مشتریان متمول، خریداران تانک رضوانی را تشکیل نمی‌دهند، بلکه رضوانی مدل‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تری را برای عرضه به بازار در نظر گرفته است. نمونه‌های صادراتی تانک رضوانی مجهز به موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر خواهند بود که 285 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. دیگر تیپ‌ها نیز مجهز به پیشرانه‌هایی همچون V6 تنفس طبیعی 285 اسب بخار، 6.4 لیتری V8 با قدرت 500 اسب بخار، و سه لیتری V6 دیزلی 285 اسب بخاری هستند. همان‌طور که گفته شد، قوی‌ترین تیپ نیز مجهز به پیشرانه هزار اسبی دوج دیمن خواهد بود. نسخه‌های تولیدی تانک رضوانی، نسبت به نسخه معرفی شده، اصلاحیه‌هایی داشته‌اند، از جمله تغییر لولا و دستگیره درب‌های جلو، که سوار شدن به خودرو را آسان‌تر کرده است. سیستم محافظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی (EMP) نیز با پرداخت 2500 دلار قابل نصب است، بنابراین خودرو شما در مقابل تشعشعات هسته‌ای مقاوم خواهد بود. رضوانی از هفته‌های آتی، تحویل نخستین سفارش‌ها را آغاز خواهد کرد و در همین حین، مشتریان قادر به ثبت سفارش‌های جدید خود هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد