موضوعات داغ

ورود خودروها و موتورسیکلت‌های سنگین گردشگران خارجی به ایران مجاز شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لغو ممنوعیت ورود و تردد خودروهای بالای 2500 سی‌سی و موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی برای گردشگران خارجی خبر داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب شورای عالی امنیت کشور، استفاده از موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی به جز موارد خاص مانند استفاده در پیست‌های ورزشی و ... ممنوع بوده و حمل و نگهداری، خرید و فروش و تردد با آن غیر مجاز است. پلیس راهور نیز بر همین اساس از شماره‌گذاری و تردد این موتورسیکلت‌ها جلوگیری می‌کند.
از سال گذشته این محدودیت شامل گردشگران خارجی که با موتورسیکلت به کشور سفر می‌کنند، شده است. ابراهیم پورفرج رئیس جامع تورگردان ایران با اعتراض به این موضوع، گفت: با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، دلیل این خود تحریمی را خواستار شدم. ایشان نیز نامه را به شورای امنیت فرستادند و آنها موافقت خود را با تردد موتورسیکلت‌های سنگین گردشگران خارجی اعلام کردند. بعد از این پلیس باید آن را اجرا کند و نباید مانع از ورود گردشگران با موتورسیکلت‌های سنگین شود.
ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک ماه پس از این اعتراض، خبر از رفع ممنوعیت ورود و تردد موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی گردشگران خارجی داد.
وی در ادامه گفت: برای ورود موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی گردشگران خارجی، آژانس مجری تور و یا واردکنند گردشگران موتورسوار باید به گمرک وثیقه محضری ارائه دهد و متعهد شود که این موتورسیکلت در کشور نمی‌ماند.
وی در پایان درباره محدودیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی گردشگران خارجی گفت: نامه‌های سازمان میراث فرهنگی درباره هر دو وسیله نقلیه بوده و شامل ورود و تردد خودروهای بالای 2500 سی‌سی گردشگران خارجی نیز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد