موضوعات داغ

رونمایی از مک‌لارن اسپیدستر کابین‌باز مخصوص جاده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مک‌لارن در حال ساخت یک اسپیدستر دو صندلی کابین‌باز است. این خودرو که تعداد محدودی از آن ساخته خواهد شد از نظر قدرت جزو بهترین محصولات مک‌لارن و در کنار مک‌لارن سنا و مک لارن اسپیدتیل قرار می‌گیرد. اگرچه سنا مخصوص مسابقه و اسپیدتیل برای تست راندمان آیرودینامیک طراحی شده، این مک لارن اسپیدستر جدید برای رانندگی در جاده طراحی شده است.
این ماشین بدون نام اولین خودروی مخصوص جاده ساخته مک‌لارن است که طراحی آن شباهت زیادی به خودروهای مسابقه‌ای سقف باز دارد. این باعث می‌شود این خودرو به رقیب فراری مونزا SP1 و SP2 اسپیدستر تبدیل شود.
این اسپیدستر قرار است زبان طراحی شناورتری نسبت به دیگر محصولات مک‌لارن داشته باشد و از درهای پروانه‌ای دوسطحی بهره ببرد.
طراحی شناور این اسپیدستر با طراحی آیرودینامیک سنا در تضاد است که نشان می‌دهد این خودروی جدید مخصوص جاده طراحی می‌شود و قصد دارد بیشترین لذت را برای راننده فراهم کند. تجربه رانندگی متفاوت و کابین باز خودرو به منظور برقراری ارتباط بهتر بین راننده و محیط اطرافش است.
قدرت این خودرو از موتور بنزینی V8 توئین توربوشارژ ۴ لیتری تامین می‌شود که برخلاف اسپیدتیل ۱۰۳۶ اسب بخاری از هیچ بخش الکتریکی یا تکنولوژی هیبریدی استفاده نمی‌کند. توان خروجی خودرو هنوز مشخص نیست، اما مختص جاده بودن این خودرو نشان می‌دهد توان کمتری از سنای ۷۸۹ اسب بخاری دارد.
مک‌لارن اسپیدستر کابین‌باز

مک‌لارن اسپیدستر کابین‌باز

مثل دیگر محصولات مک‌لارن، این خودرو هم احتمالا دیفرانسیل عقب باشد و از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک بهره ببرد.
وزن این مک لارن اسپیدستر کمتر از سنای ۱۲۰۰ کیلوگرمی است، که آن را به یکی از سبک‌ترین خودروهای مک‌لارن تبدیل می‌کند. این سبکی وزن به دلیل نبود سقف و استفاده زیاد از فیبرکربن در محصولات مک‌لارن است.
تعداد محدودی از این خودروی روباز ساخته خواهد شد که احتمالا تعدادش کمتر از ۵۰۰ نمونه ساخته شده برای سنا باشد. قیمت احتمالی خودرو حدودا ۱.۵ میلیون پوند (۱.۸ میلیون دلار) خواهد بود که تقریبا برابر با فراری مونزا SP1 و SP2 است.
هنوز تاریخ رونمایی از این اسپیدستر مشخص نشده، اما احتمالا پس از تولید ۱۰۶ نسخه از اسپیدتیل تولید این خودرو هم آغاز می‌شود. تولید مک لارن اسپیدتیل از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد، پس اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از این مک لارن اسپیدستر خواهیم بود.
مدل‌های مک‌لارن معمولا به سه دسته تقسیم می‌شوند: اسپورت، سوپر و خودروهای آلتیمیت بالارده، البته مک‌لارن GT که به زودی عرضه می‌شود دسته چهارمی به آن‌ها اضافه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد