موضوعات داغ

نگاهی به بزرگترین خودرو برقی جهان + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اروپایی‌ها تمایل زیادی به خرید خودروهای برقی دارند و این ذوق و شوق شدید برای حفظ محیط زیست و استفاده از خودروهای برقی، به معادن و صنایع سنگین آن‌ها نیز رسیده است. یک معدن در سوئیس، صاحب بزرگترین خودرو برقی جهان است که یک کمپرسی 110 تنی می‌باشد. وظیفه اصلی این کمپرسی 110 تنی برقی، حمل آهک از کنار کوه به سمت یک کارخانه سیمان است. نکته جالب‌تر این است که این کمپرسی برقی، در هنگام فعالیت هیچ‌گونه انرژی مصرف نمی‌کند و هیچ‌گاه نیاز به شارژ پیدا نخواهد کرد.
وزن این کامیون برقی عظیم الجثه، 45 تن است و 65 تن نیز ظرفیت حمل بار دارد. این کمپرسی هر روز از محلی با شیب 45 درجه صعود می‌کند و تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق سیستم احیا کننده انرژی که در ترمزها جاسازی شده است، بدست می‌آورد. این انرژی علاوه بر تامین نیروی مورد نیاز برای حرکت کمپرسی، نیرو مورد نیاز دمپر آن را نیز فراهم می‌آورد.
بزرگترین خودرو برقی جهان

بزرگترین خودرو برقی جهان

این کمپرسی برقی، توسط شرکت کوهن شوویتس ساخته شده و براساس کوماتسو Komatsu HD 605-7 توسعه یافته است. این کمپرسی 30 فوت طول، 14 فوت عرض و 14 فوت ارتفاع دارد. هر کدام از لاستیک‌ها نیز شش فوت ارتفاع دارند و هنگامی که دمپر کمپرسی کاملا باز می‌شود، ارتفاع آن به 28 فوت، یا حدود 8.5 متر می‌رسد. Kuhn Schweitz یک بسته باتری 600 کیلوواتی را برای این کمپرسی کوماتسو تدارک دیده که به اندازه باتری شش مدل تسلا است. جنس باتری‌ها از لیتیوم بوده و وزنی در حدود 4 تن دارند.
اخیرا راننده فرمول یک، لوكاس دی گراسی، تجربه کوتاهی را از رانندگی این کمپرسی برقی داشته است. به بیان وی، از زمان حرکت تا رسیدن کمپرسی به بالای تپه، باتری به 80 درصد می‌رسد و در مسیر شیب‌دار رو به پایین، سیستم بازیابی نیرو، باتری را تا 88 درصد شارژ می‌نماید. این کمپرسی هر روز بیست بار این مسیر را تا بالای تپه و سپس پایین آن طی کرده و در طی این مسیر، هر روز 200 کیلووات ساعت انرژی اضافی یا 77 مگاوات ساعت برق در سال تولید می کند. این در حالیست که برای یک کمپرسی دیزلی معمولی، سالانه بین 11000 تا 22000 گالن گازوئیل در سال نیاز است و با استفاده از این کمپرسی برقی، 196 تن کربن دی اکسید کمتر تولید شده و آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد