موضوعات داغ

قیمت گازوئیل افزایش می‌یابد / اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت منتفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته یکی از اعضای هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با افزایش قیمت دوم گازوئیل اتصال آن به کارت سوخت دیگر توجیهی نداشته و منتفی است.
به نقل از سایت خبر های فوری، فرامرز مداح در این خصوص توضیح داد که در حال حاضر گازوئیل با دو نرخ لیتری ۳۰۰ و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود که قیمت ۶۰۰ تومانی نرخ آزاد است. کامیون ها بر اساس پیمایش سهمیه گازوئیل ۳۰۰ تومانی خود را دریافت می‌کنند که اگر کامیونی در ماه نیاز به تردد بیشتر داشته باشد در این صورت سوخت با نرخ ۶۰۰ تومانی از طریق کارت سوخت جایگاه داران در اختیار آن قرار می گیرد.
وی در ادامه توضیح داد که در راستای جلوگیری از کاهش قاچاق سوخت موضوع اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیون ها پیشنهاد داده شد که شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی از پذیرش این پیشنهاد سرباز زد. به عقیده تعدادی از مسئولین این شرکت جایگاه‌داران می‌توانند از این پیشنهاد سوء استفاده کرده و همین موضوع علت مقاومت شرکت نفت در مقابل این پیشنهاد است.
این عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه خاطر نشان کرد که شرکت نفت به دنبال افزایش قیمت نرخ دوم گازوئیل بوده و به این ترتیب با نزدیک شدن نرخ سوخت گازوئیل به نرخ آزاد آن توجیه قاچاق این سوخت از بین می رود.
در حال حاضر نرخ یک لیتر گازوئیل در بیرون از مرزهای کشور ۴ هزار تومان بوده و همین موضوع مشوقی برای قاچاق سوخت است. اصلی‌ترین راهکار کاهش قاچاق سوخت واقعی سازی نرخ آن می باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/5
اگر کیفیت گازوییل یورور 6 بشه دیگه قاچاقی صورت نمیگیره ! و ایضا الودگی هوا کمتر میشه!چون کشورهای همسایه خودرو هایشان استاندارد یورو6 رو پاس نکردن به استثنا ترکیه!دیگه این بگیرو ببند ها چیه