موضوعات داغ

گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گرانترین آزادراه کشور یعنی آزادراه ۱۰۴ کیلومتری خرم آباد-پل زال اقدام به افزایش هزار تا ده هزار تومانی عوارض خود کرده است. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که راه جایگزین دیگری برای آزادراه خرم آباد-پل زال وجود نداشته و مردم محروم و سیل زده لرستان ناچارند از این آزادراه استفاده کنند.
به نقل از مهر، با وجود بالا بودن عوارض ورودی آزادراه خرم آباد-پل زال، ایمنی این آزادراه موضوعی است که بارها از سوی کارشناسان به چالش کشیده شده و روستاییان ساکن در حاشیه این آزادراه نیز نسبت عدم ایمنی کافی آن کاملا واقعی هستند. عوارض این آزاد راه از ۱۸ تا ۶۵ هزار تومان است.
چندی پیش استفاده کنندگان از این آزادراه به مدت یک ساعت با زدن بوق های ممتد و بدون پرداخت عوارض از جایگاه پرداخت عوارض آزادراه خرم آباد-پل زال عبور کرده تا شاید به این طریق بتوانند صدای اعتراض خود را به مسئولین برسانند. علیرضا بیرانوند دروازه بان لرستانی تیم ملی کشورمان نیز در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این افزایش عوارض واکنش نشان داده و نوشته مگر در جاده بهشت است؟
جالب است بدانید با توجه به اینکه ۹۰ درصد آزادراه خرم آباد-پل زال در حوزه استحفاظی پلدختر است مردم این منطقه نسبت به احداث این آزادراه اعتراض بسیار داشته و معتقدند که این آزادراه به شهرهای پلدختر و معمولان و به ویژه مشاغل کنار جاده قدیم این منطقه به شدت آسیب وارد کرده است. در واقع احداث این آزادراه سبب کاهش تردد خودروهای سبک و سنگین مانند اتوبوس در حاشیه جاده قدیم شهرستان پلدختر شده و به این ترتیب مشاغلی که در کنار این جاده رونق پیدا کرده بودند به طور کامل از بین رفته اند.
با توجه به بالا بودن هزینه تردد از مسیر آزاد راه خرم آباد-پل زال بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند از محور تخریب شده قدیم این ناحیه عبور کنند که همین امر قطعا بر تعداد حوادث رانندگی خواهد افزود.
با توجه به نزدیک بودن ایام حرکت زائران اربعین به سمت کربلا گران شدن این آزادراه می تواند هزینه های بیشتری را به زائرین امام حسین تحمیل کند و قطعا اعتراضات بیشتری در این زمینه صورت خواهد پذیرفت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/5
اسفالت این ازاذ راه کاملا تخریب شده موج چین و چروک و دست اندازهای متعدد این ازاد راه هیچ شباهتی به جاده های خصوصی ندارد تونلها ترک و شکافهای خطرناکی دارند و در زمستان به کرات ریزش میکنند جاده ی قدیم هم تردد انواع ماشین سنگین ممنوع است و الزاما باید از این ازادراه تردد کنند متاسفانه کسی پاسخگو و پیگیر نیست این عوارض خرج چه میشود انصافا کیلومتری چند حساب کرده اند
1398/6/5
یک سوال چرا 4 بانده نشده؟؟