موضوعات داغ

وزارت بهداشت با تولید خودروهای دیزلی مخالف است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی است که شرکت ایران‌خودرو درخواست تولید سواری دیزلی را از سازمان محیط زیست کرده است. سازمان محیط زیست نیز مخالفت جدی خود را اعلام کرده بود. اکنون پس از انجام تحقیقات کارشناسی 13 دانشگاه کشور و مخالفت با تولید سواری دیزلی، وزارت بهداشت نیز مخالفت خود را با تولید سواری دیزلی اعلام کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره ورود خودروهای دیزلی به چرخه حمل و نقل کشور گفت: از سال 2013 آلاینده‌های خودروهای سواری دیزلی از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان ذرات سرطان‌زای قطعی برای انسان معرفی شد و تولید این خودروها در کشورهای غربی و اروپایی کاهش چشمگیر داشت.
وی ادامه داد: خودروهای سواری دیزلی 20 برابر بیشتر از سواری بنزینی ذرات معلق تولید می‌کند. همچنین میزان بالای ذرات تولیدی توسط این خودروها مشکل دیگر تولید آلاینده ناکس است. این آلاینده تشکیل شده از مونوکسید نیتروژن و دی‌اکسید نیتروژن است که پیش ساز آلاینده ازن است و تهدیدی جدی برای سالمندان، کودکان و زنان باردار است.
دکتر شاهسونی در ادامه تصریح کرد: با ورود سواری‌های دیزلی به چرخه حمل و نقل کشور، هر آنچه تلاش برای کنترل سوخت، احتراق و ... در جهت کاهش آلودگی هوا صورت گرفته به هدر می‌رود و آلودگی چندین برابر می شود. همچنین این خودروها سه برابر بیشتر ار رهنمود سازمان بهداشت جهانی ذرات معلق تولید می‌کند و به همین دلایل وزارت بهداشت با تولید سواری دیزلی مخالف است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/7
یجوری صحبت از نگرانی آلودگی میکنن و میگن کل تلاشامون به باد میره انگار چیکار کردن واسه آلودگی هوا، اگر خیلی نگرانن چرا خودروهای برقی وارد نکردن؟ چرا خودروهای هیبرید از عوارض گمرکی معاف نشدن؟

اینا کل نگرانیشون واسه آلودگی اینه که کاتالیزوری رو که همه جای دنیا رایگانه رو خداتومن بدن به مشتریی بدبخت و بگن اگه نذاری معاینه فنی نمیدیم!! با توجه به اینکه بنزین یورو 4 هیچ جا وجود نداره عمر کاتالیزورا هم 60 هزار تا بیشتر نیست و اینو تو تمام ماشینای یورو 4 میتونین ببینین.
1398/6/7
الان یعنی هیچ خودرویی در اروپا و امریکا دیزلی نیستن؟؟ لعنت خدا بر هرچی دوغگو!! الان بیشتر مواد غذایی و حتی همین بنزین هم سرطان زا هستن چرا حرف مفت میزنید ، دولت گازوییل رو صادر میکنه و اگر بخواد مصرف داخلی بشه دیگه چیزی برای صادرات نمیمونه
1398/6/8
بله با گازوییل اشغالی که ما تولید می کنیم قطعا همینطوره، یه نگاه به کشور های اروپایی بندازید 90% خودرو ها دیزلیه و وضعیت هوا و الودگیشون از ما خیلی خیلی کمتره، اگه منظورتون اینه دارید بخاطر سلامتی ما بنزینی تولید می کنید دستتون درد نکنه راضی به زحمت نیستیم همون هوای کثیف اروپا با آلودگیشو بیشتر می پسندیم به هوای تمیز تهران که عاملش همین نظرات کارشناسی شماهاست.