موضوعات داغ

راه افتادن بازار سیاه بنزین در جایگاه‌ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری کشور به منظور سروسامان دادن بازار بنزین صورت گرفت، اما مواردی مشاهده شده که تعدادی از متصدیان در جایگاه‌ها در حال سوءاستفاده هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه سال جاری بود که خبر الزامی شدن استفاده از کارت سوخت از 20 مردادماه سال جاری منتشر شد و برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن اقدامات متعددی صورت گرفت. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این طرح ابتدا در چهار کلان شهر و بعد از آن در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. الزام به استفاده از کارت سوخت در شرایطی از 22 مردادماه آغاز شد که تا ابتدای شهریور شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم و کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار گرفته است.
در آن زمان صحبت‌هایی درباره محدودیت کارت سوخت جایگاه‌داران مطرح بود و سرانجام در اول شهریور میزان سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش پیدا کرد. کارشناسان معتقدند جدا از منافعی که احیای کارت سوخت در پی خواهد داشت، این موضوع ممکن است باعث سوءاستفاده برخی از افراد شود.
بر اساس گزارشات رسیده برخی متصدیان جایگاه‌ها در ازای کارت سوخت مبلغی را از متقاضیان سوخت دریافت می کنند. این موضوع با توجه به گفته‌های فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، غیرقانونی بوده و هیچ کس حق گرفتن هزینه جداگانه از مشتریان را ندارد.
وی با بیان اینکه هیچکس نباید بابت کارت سوخت مبلغی دریافت کند، گفت: مشتریان در صورت برخود با این مورد مسائل با شماره تلفن 09627 تخلف را گزارش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد