موضوعات داغ

ریمپ برلیانس H320 ، ریمپ برلیانس H220 ، ریمپ برلیانس کراس ، کاراکال تیونینگ

عکس مطلب اول
برلیانس کمپانی تولید خودرو چینی و شریک تجاری BMW است که محصولات آن بصورت مشترک با سایپا در ایران هم تولید می شود. برلیانس در طراحی هایش شبیه BMW کار کرده ، به خصوص در قسمت جلوپنجره و چراغ های جلو ، در حالت کلی طراحی ظاهری برلیسانس H320 اسپرت و جوان پسند بوده که در ایران هم با استقبال مواجه شده است. کیفیت متریال به کار رفته در این خودرو کیفیت نسبتا پایینی دارد که در خودروهای مونتاژ داخل کاملا مورد انتظار است! برلیانس در محور جلو از یک سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در محور عقب، از سیستم تعلیق نیمه مستقل میل پیچشی استفاده می‌کند. به طور کلی بخواهیم بگوییم، هندلینگ این خودرو بسیار خوب بوده و در سگمنت خود، یکی از بهترین‌هاست. سیستم فرمان الکتریکی هوشمند موسوم به EPS این خودرو هم بسیار نرم بوده و عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان می‌دهد.

عملکرد فنی
برلیانس به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که 1498 سی سی حجم دارد و توان خروجی آن 103 اسب بخار و 138 نیوتن متر گشتاور است. طبق گفته دارندگان این خودرو بزرگ ترین ضعف آن کم رمق بودن پیشرانه آن است به این صورت که توان خروجی قابل قبولی دارد اما با وجود وزن 1250 کیلوگرمی ( مدل صندوق دار ) و گیربکس 4 سرعته قدیمی ، شتاب خودرو 13 ثانیه برای دنده دستی و 16 ثانیه برای مدل اتوماتیک است که قابل قبول نیست. این مشکل زمانی ناامیدکننده تر می شود که خودرو در سربالایی قرار بگیرد.
حداکثر سرعت خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت آن 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که این ارقام طبق کاتالوگ سازنده خودرو است و رانندگان مصرف واقعی این خودرو را 10 لیتر در فضای شهری در تابستان است.
اگر بخواهیم دقیق تر نگاهی داشته باشیم به پیشرانه برلیانس باید بگوییم که این خودرو (سری H3xx) کشش پیشرانه اگر خودرو روی دنده یک باشد نسبتا قابل قبول است اما در دنده دو شاهد کاهش محسوس شتاب هستیم . در مدل اتومات وقتی بخواهید با سرعت 35 الی 40 کیلومتر سبقت بگیرید شتاب قابل قبولی ندارید ، خودرو با شتاب دنده 2 این کار را انجام می دهد و با تاخیر به دنده یک معکوس می دهد. برلیانس سری h3xx با توجه به حجم پایین موتور در سطح شهر خودرو قابل قبولی است اما برای فضای برون شهری و یا کوهستانی ناامید کننده است.

پارس خودرو برای بهبود موتورهای bm15 1500 از سال 1396 اقدام به ارتقای موتور به bm16 کرد. این موتور 1650 سی سی حجم دارد ، توان به 114 اسب بخار افزایش یافته که 15 درصد در شتاب خودرو و عملکرد بهتری در سربالایی ها نیز شاهد هستیم.
ریمپ برلیانس

ریمپ برلیانس

بهبود عملکرد برلیانس با ریمپecu در کاراکال تیونینگ
کارشناسان شرکت کاراکال تیونینگ توانسته اند با بازنگری در برنامه ایسیو این خودرو و آداپته کردن آن با شرایط جاده ای و آب و هوایی ایران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حرکتی این خودرو را گرفته و با ریمپ ایسیو شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها به طرز چشمگیری بهبود بخشید.
خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

1. تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه
2. عدم کشش و شتاب در شیب
3. عدم معکوس به موقع در زمان نیاز
4.صدای ناک و احتراق پیش رس
5.عدم سازگاری با بنزین یورو2

نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه می کنید باعث مشکلات بالا می شود.
شرکت کاراکال تیونینگ با برلیانس با موتورهای 1500 و 1650 سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت یکساله به مشتریان عزیز تحویل می دهد.
ریمپ برلیانس

ریمپ برلیانس

مزایای ریمپ برلیانس با موتورهای 1500 و 1650 سی سی (تمامی مدل ها)

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید زیر را دارد :
1. کاهش مصرف سوخت
2. افزایش شتاب
3. افزایش توان و گشتاور
4.رافع تاخیر دریچه گاز
5. رفع کپ اولیه
6. شتاب گیری بهتر
7. بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
8. رفع خطای فرسوگی کاتالیست
9. بهبودن در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)

ورود به سایت شرکت کاراکال تیونینگ
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد