موضوعات داغ

نماینده مجلس : صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت می‌زند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ضمن انتقاد فراوان از وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور، خواستار تصمیم‌گیری جدی قوای سه گانه در این زمینه شد.
به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی با اشاره به فساد گسترده در صنعت خودروسازی عنوان کرد که صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت زده و برکناری یک مدیرعامل خودروساز و باز داشته او برای مقابله با فساد موجود در این صنعت کافی نبوده و باید ریشه‌های اصلی فساد مشخص شود.
وی اضافه کرد که باید مشخص شود که درآمدهای خودروسازان در کجا هزینه شده و چرا خودروسازان هنوز نتوانسته اند بدهی های خود به قطعه‌سازان را پرداخت کنند. وضعیت به نحوی شده است که قطعه‌سازان اقدام به تعدیل و اخراج بیشتر نیروهای خود کرده اند.
نماینده مردم شیراز در ادامه توضیح داد که باید روشن شود چرا وقتی طبق ضوابط در صورت نبود قطعه اجازه پیش فروش خودرو وجود ندارد خودروسازان اقدام به فروش های نقدی و فوری کرده و در این شرایط فروش نیز فقط افراد خاص موفق به ثبت‌نام می شوند؟
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد که فساد به طور گسترده در صنعت خودروسازی کشور ما نفوذ کرده و قوه قضائیه باید پیگیری حقوق تضییع شده مردم باشد.
وی خواستار تشکیل جلسه ویژه مشترک بین کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس قوه قضاییه شده و خاطرنشان کرد که این قوه باید پیگیری بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازی به مردم، بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازی به قطعه‌سازان و بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازی به بانک باشد تا مشخص شود این مبالغ در کجا صرف شده اند.
وی در ادامه عنوان کرد که مردم تجمعات اعتراضی مختلفی در مقابل مجلس و وزارت صنعت برگزار کرده اما وزارتخانه صمت و سازمان حمایت نسبت به پاسخ گویی به مردم اقدام نمی کنند.
این نماینده خواستار تصمیم‌گیری جدی قوای سه گانه در مورد وضعیت صنعت خودروسازی شده و عنوان کرد که این صنعت خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان را تعیین نکرده ولی مصرف کنندگان محکوم به خرید خودروها و محصولات تولیدی داخلی اند. یک جامعه ۸۰ میلیون نفری درگیر وضعیت صنعت خودروسازی کشور است.
پارسایی در انتها راه حل برون‌رفت از وضعیت اضطراری فعلی صنعت خودروسازی را خروج خودروسازی از حالت انحصاری دانسته و عنوان کرد که امکان ندارد در فضای انحصاری با هر راهکار دیگری بتوانیم از این بن بست خارج شویم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/7
چه جالب!
بعد از این همه سال یهویی یاد حقوق ضایع شده مردم افتادید؟؟؟؟
آخه مگه شما نماینده های مجلس برای مسافرت رفتن ها، خودروی داخلی سوار میشید که درد واقعی مردم رو حس کنید؟؟
1398/6/8
با سلام
به استحظار میرساند پارسال15شهریور برای ثبت نام یک تیبا اقدام کردم وشرایط طوری بود که بیشتر به قمار شباهت داشت به طوری که با یک ثانیه اختلاف بعضی نوبتشان در سال 97 بود وماشین خود را با29ملیون دریافت کردند ما که اردیبهشت نوبت تحویل بود متاسفانه علی رغم اینکه در تکمیل وجه قیمت را بر مبنای43ملیون تومان ما ب التفاوت را تحویل گرفتند تا کنون که 3ماه از ان گذشته تحویل ندادند . هر کجا پیگیری میکنیم کسی پاسخگو نیست.سایپا در حال چپاول وغارت مردم بیچاره و وزیر هم وزارتخانه را رها کرده .لطفا چاپ کنید شاید گوشی برای شنیدن و حل مشکلات ما مصرف کنندگان واقعی وسیله منزل خود را جهت خرید ماشین فروختیم پیدا شود
1398/6/9
رهسپار عزیز شما مصرف کننده نیستید شما خائن به مردم کشور خودتی که در شرایط تحریم خرید خودرو رفتید در صف و جیب خودروساز کلاهبردار را پر کردید اگر سایپا و ایرانخودرو همچنان پول می خورند و خودرو تحویل نمی دهند به علت وجود افرادی مانند شماست، هر اقدامی سایپا در رابطه با خودروی شما انجام بده به لیاقت خودتون بر می گرده پس لطفا شکایت نکنید ...